تسلیم شدن 120 فرد مسلح در سوریه + فیلم

سه شنبه 25 شهريور 1393 - 15:45

حلب ـ (العالم) ـ 120 نفر از اعضای گروه های مسلح در حلب و حومه آن خود را به کمیته آشتی ملی تسلیم کردند.

خبرنگار شبکه العالم در حلب روز سه شنبه گزارش داد: در چارچوب روند آشتی ملی، 120 فرد مسلح برای پیوستن به مراکز ساماندهی، بازگشت به جامعه و ازسرگیری زندگی، خود را به کمیته آشتی ملی تسلیم کردند.
"علی حاج کلبون" عضو کمیته آشتی ملی در حلب روز سه شنبه به العالم گفت: کمیته آشتی در حلب با حضور اعضا تشکیل شده و هم اکنون برای نخستین بار در حال بررسی وضعیت حدود 60 نفر از افراد مسلح هستیم.
وی افرود: بسیاری عناصر مسلح خواستار بازگشت به آغوش وطن و جامعه هستند، و ما با بررسی مطالبات آنها طی روزهای آینده و ادامه روند بررسی ها تلاش می کنیم هر چه سریعتر آنها به جامعه بازگردند.
روند بررسی وضعیت عناصر مسلح سوریه با سرعت حال اجراست و دولت تلاش می کند تا همه تسهیلات لازم را برای فرایند آشتی ملی در حلب بکار گیرد.
برخی از ناظران بر این باورند که این اقدام دولت سوریه موجب افزایش تسلیم افراد مسلح، پیوستن آنها به مراکز ساماندهی و سپس ادغام آنها در جامعه خواهد شد.

آشتی ملی در حلب و حومه آن نتایج مثبتی را در ادامه عملیات ارتش سوریه در محورهای درگیری با تروریستها داشته و عرصه نبرد و شرایط جغرافیایی را بر آنها تنگ تر کرده است.

پربیننده ترین خبرها