حمایت مردم فلسطین ازحمله موشکی به صهیونیست ها

حمایت مردم فلسطین ازحمله موشکی به صهیونیست ها
سه شنبه 25 شهريور 1393 - 19:42

العالم - نزدیک به 90 درصد مردم فلسطین در یک نظر سنجی اعلام کردند با تداوم پرتاب موشک به سرزمین های اشغالی موافقند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نتایج نظرسنجی موسسه فلسطینی PCPO نشان از حمایت مردم فلسطین از گروه های مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر دارد.

این نظرسنجی که از هزار شهروند فلسطینی به صورت حضوری در تاریخ 3 تا 6 شهریور( 25 تا 28 اوت 2014 ) در آخرین روزهای جنگ 51 روزه و یک روز قبل از آتش بس در غزه انجام شده است، نشان می دهد که 89 درصد از مردم فلسطین با "ادامه پرتاب راکت از سوی حماس به اسرائیل" موافقند، 9 درصد دیگر گزینه "نمی دانم" را انتخاب کرده و 2 درصد نیز با تداوم حملات موشکی به سرزمین های اشغالی مخالفت کردند.

همچنین در نظرسنجی دیگری که همزمان انجام شده است، 61 درصد از مردم فلسطین با استقرار نیروهای چند ملیتی حافظ صلح سازمان ملل در غزه مخالفت کردند. 29 درصد موافق بوده و 10 درصد دیگر گزینه نمی دانم را انتخاب کردند.

مقر PCPO در رم الله در کرانه باختری رود اردن قرار دارد.

نتایج این نظرسنجی نشان دهنده تقویت روحیه مقاومت در میان فلسطینی ها است. رسانه های غربی تلاش می کنند مقاومت گروه های فلسطینی در مقابل رژیم اشغالگر را دلیل مشکلات مردم نشان داده و به مخاطبان خود القاء کنند، مردم فلسطین با گروه های مقاومت مانند حماس مخالف هستند.

منطقه خزائه در خان يونس؛ جايي كه توپخانه رژيم صهيونيستي حتي خودروهاي امداد را نيز هدف قرار داد

العالم

اما شادمانی مردم غزه و کرانه باختری پس از جنگ 51 روزه و پیروزی گروه های مقاومت فلسطینی در برابر حملات رژیم اشغالگر، نشان دهنده حمایت های مردمی از مقاومت فلسطین است.

پس از جنگ 51 روزه مذاکره کنندگان فلسطینی که به صورت غیرمستقیم از طرف نیروهای مقاومت مثل حماس و جنبش جهاد اسلامی با نیروهای اشغالگر به میانجی گری مصر مذاکره می کردند، وقتی با آتش بس موافقت کردند که خواسته های مردم غزه مورد قبول صهیونیست ها قرار گرفت.

 از سوی دیگر نتایج این نظرسنجی نشان دهنده موافقت مردم فلسطین با حملات حماس به سرزمینهای اشغالیو تقویت روحیه مقاومت مردم فلسطین است.

در حملات 51 روزه رژیم صهیونیستی به غزه که با بهانه واهی کشته شدن 3 شهرک نشین در کرانه باختری از 7 ژوئن آغاز شد بیش از 2 هزار و 100 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 11 هزار نفر مجروح شدند.بیشتر قربانیان این حملات کودکان و زنان و به طور کلی غیرنظامیان بودند.

"بیشتر قربانیان حملات صهیونیست ها به غزه کودکان و غیرنظامیان بودند"

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ویرانی های فراوانی در غزه به جا گذاشت، اما حملات گروه های فلسطینی به سرزمین های اشغالی که به کشته شدن بیش از 70 نظامی صهیونیست "به اذعان این رژیم" منجر شد، و اقدامات دیگر مانند موشک باران سرزمین های اشغالی، صهیونیست ها را وادار به درخواست آتش بس کرد.

با اینکه صهیونیست ها بارها آتش بس موقت را شکستند، اما گروه های مقاومت فلسطینی به حملات خود تا آخرین لحظات ادامه داده و رعب و وحشتی که در سرزمین های اشغالی به وجود آمده بود، باعث شد تا مقام های  رژیم اشغالگر وادار به پذیرفتن شروط مقاومت برای پذیرفتن آتش بس شوند.

لغو محاصره و بازگشایی بندر و فرودگاه غزه از خواسته های اساسی مردم فلسطین بود.

پربیننده ترین خبرها