الازهر: تکفیری‌ها چهره اسلام را مخدوش کرده‌اند

الازهر: تکفیری‌ها چهره اسلام را مخدوش کرده‌اند
چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 20:44

علما و فارغ التحصیلان الازهر تاکید کردند که گروه‌های افراطی و تکفیری با اقدامات تروریستی خود چهره اسلام را مخدوش کرده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، کنفرانسی در قاهره، پایتخت مصر، درباره اعتدال و گفتگو با عنوان "افکار افراطی، علل و راه حل" برگزار شد و علما و فارغ التحصیلان الازهر در این کنفرانس مخالفت خود را با هر گونه تروریسم و قتل افراد براساس مذهب و قومیت اعلام کرده و هشدار دادند که گروه های افراطی در حال مخدوش کردن چهره اسلام هستند.

علمای الازهر در این کنفرانس که مجمع جهانی فارغ التحصیلان الازهر آن را برگزار کرد، اعلام کردند: الازهر همیشه مخالف افراط گری بوده است و علمای اسلام باید راه حلی برای مبارزه با افکار افراطی بیابند.

محمد بن عبدالفضیل القوصی وزیر پیشین اوقاف و عضو مجمع علمای مصر و نایب رییس هیات مدیره مجمع جهانی فارغ التحصیلان الازهر امروز در مصاحبه با العالم گفت: باعث تأسف بسیار است که چهره اسلام با رفتارهای گروه های افراطی مخدوش می شود.

القوصی افزود: ما باید با افکار افراطی از طریق گفت وگو و منطق مقابله کنیم و الازهر نقش مهمی در مبارزه با افکار تروریستی و تکفیری دارد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس رفتارهای گروه تروریستی و تکفیری داعش را محکوم و اعلام کردند که این گروه هیچ رابطه ای با اسلام که دین رحمت و مهربانی است، ندارد.

ناجح ابراهیم، عضو ارشد سابق جماعت اسلامی مصر، در مصاحبه با العالم گفت: گروه هایی مانند انصار بیت المقدس در مصر ، داعش در عراق و انصار شریعت در لیبی، تکفیری و تروریست هستند.

ابراهیم افزود: گروه هایی که  افکار تکفیری داشته باشند و مسلمانان را کافر بداند، در رفتار مرتکب اقدامات تروریستی می شوند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس بر لزوم مقابله سرسختانه با افکار تکفیری تأکید کردند و از الازهر خواستند که مراکزی را برای تبلیغ تعالیم ِ ضد خشونت و تروریسم تشکیل دهد.

MKH-17-07:53

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها