9 تبعه آلمان در عراق و سوریه منفجر شده‌اند

9 تبعه آلمان در عراق و سوریه منفجر شده‌اند
چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 23:20

در حالی که گزارش‌های رسانه‌ای از مشارکت حداقل 9 تکفیری آلمانی در عملیات انتحاری در عراق و سوریه خبر می‌دهند، وزارت کشور آلمان نسبت به گسترش پدیده سفر تکفیری‌های آلمان برای پیوستن به تشکیلات تروریستی داعش اظهار نگرانی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه های آلمانی با اشاره به حضور این افراد در عملیات مذکور درباره افزایش شمار این افراد اظهار نگرانی کرده اند.

روزنامه آلمانی "زود دویچه" در نسخه روز چهارشنبه خود خبری را منتشر کرده که محتویات آن را دو شبکه رادیو-تلویزیونی این کشور NDR  و WDR هم تأیید می‌کنند. براساس این گزارش ظاهرا تاکنون ۹ تروریست آلمانی در عراق و سوریه در حملات انتحاری خود را قربانی کرده‌اند. در این میان تردیدی وجود ندارد که دستکم ۵ حمله کار مهاجمان آلمانی بوده است. در مورد سه تا چهار حمله دیگر نیز تحقیقات همچنان ادامه دارد.

تروریست‌های آلمانی بیشترین حملات را به دستور داعش در سال جاری و در مناطق کردنشین عراق و بغداد انجام داده‌اند.

توماس دومزیر، وزیر کشور آلمان، به روزنامه "زود دویچه" گفته است: ما نمی‌خواهیم آلمان صادرکننده مرگ به عراق باشیم. صادرات تروریسم غیرقابل تحمل است و باید جلوی آن را گرفت.

روزنامه آلمانی " زود دویچه " با استناد به اطلاعات نهادهای امنیتی می‌نویسد که شمار حملات انتحاری اروپایی‌ها از مارس ۲۰۱۴ بدین سو چهار برابر شده است.

هانس-گئورگ ماسن، رئیس اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی (اداره امنیت داخلی آلمان) گفت: نهادهای امنیتی به تنهایی نمی‌توانند مشکل را حل کنند.

ماس تشخیص به هنگام گرایش شهروندان، به‌ویژه جوانان، به گروه‌های افراطی و واکنش مناسب را بیش از همه وظیفه جامعه و اطرافیان برشمرد.

بنا بر برآورد اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی، تاکنون ۴۰۰ آلمانی به سوریه سفر کرده‌اند. هدف این افراد به احتمال پیوستن به گروه‌های افراطی بوده است. از این تعداد حدود ۱۳۰ تن به آلمان بازگشته‌اند.

پربیننده ترین خبرها