انصارالله یمن بر حق دفاع از خود تاکید کرد

انصارالله یمن بر حق دفاع از خود تاکید کرد
پنج‌شنبه 27 شهريور 1393 - 21:14

صنعا، العالم - جنبش انصار الله یمن با رد ادعای تسلط بر مناطقی از شمال صنعا تاکید کرد که اقداماتش تنها برای دفاع در برابر حملات است.

"علی البخیتی" عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله روز پنج شنبه به شبکه خبری العالم گفت: ما سعی نداریم منطقه ای را اشغال کنیم و تنها به دفاع از مناطقی پرداختیم که در معرض تجاوز و حمله قرار می گرفتند.

وی افزود: جنبش انصار الله قصد دارد امنیت راه ها را تامین کند تا مناطق که تحت سلطه نظام حاکم هستند امکان پیوستن به تحصن این جنبش را در صنعا پیدا کنند.

البخیتی درباره دیدار "جمال بن عمر" فرستاده سازمان ملل با "عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصار الله گفت: نتایجی رسمی این دیدار هنوز اعلام نشده است، اما می توان گفت نتایجی مثبت داشت و امید است تفاهم میان معترضان و رژیم حاکم شکل بگیرد.

علي البخيتي عضو دفتر سياسي جنبش انصارالله يمن

العالم

وی میانجیگری سازمان ملل را ارزشمند توصیف کرد و خواستار موضع گیری این سازمان درباره طرف ناقض مفاد تفاهم نامه آتی شد.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله علیه "طرف های سومی" هشدار داد که از شکل گرفتن توافق و تفاهم ناخرسندند و سعی دارند با فتنه انگیزی هرگونه تفاهمی را خنثی کنند.

وی افزود: اخیرا یک گروه ناشناس خود را به جای انصارالله جا زد و به یکی از پایگاه های نظامی گارد ریاست جمهوری در منطقه "هیدیز" حمله کرد.اگر ما و اتاق عملیات این پایگاه هماهنگی نداشتیم قطعا جنگ رخ می داد. هدف این طرف ها درگیر کردن معترضان با دولت است اما همه هوشیارانه و محتاطانه در تلاش هستیم تا جلوی خرابکاری های طرف های سوم را بگیریم.

اخیرا در درگیری های شدید ائتلاف حامیان جنبش انصار الله با هواداران حزب الاصلاح از گروه های تکفیری در شمال پایتخت یمن، جنبش انصارالله و قبایل حامیش توانستند منطقه همدان در شمال صنعاء را آزاد کنند.

همچنین نیروهای جنبش انصار الله پس از آزادسازی منطقه الغیل در استان الجوف، به سمت پایگاه نظامی بزرگ "السلان" پیشروی کرده اند.

این درحالی است که معترضان مردمی به رهبری انصارالله همچنان به اعتراضات خود علیه دولت در صنعا ادامه می دهند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها