هلاکت ده‌ها تن از عناصر مسلح در حومه دمشق

پنج‌شنبه 27 شهريور 1393 - 21:59

نیروهای ارتش سوریه درادامه عملیات خود علیه گروه‌های تروریست در منطقه جوبر در ریف دمشق، شمار زیادی از عناصر مسلح را به هلاکت رساندند.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم از دمشق گزارش داد: در تازه ترین تحولات میدانی در سوریه نیروهای ارتش چند ساختمان مسکونی در منطقه جوبر در نزدیکی دمشق را به کنترل خود درآوردند. همچنین برج راهبردی " فنیا" که گروه های مسلح از آن برای هدف قرار دادن نظامیان استفاده می کردند، به کنترل ارتش سوریه درآمد.

نیروهای ارتش پس از درگیری های شدید با گروه های مسلح مختلف به ویژه جیش الاسلام و جبهه النصره در "ریف دمشق" شمار زیادی از عناصر مسلح را به هلاکت رساندند.

عملیات ارتش سوریه در دیگر مناطق غوطه شرقی نیز ادامه یافت و مواضع گروه های مسلح در عین ترما هدف حملات ارتش سوریه قرار گرفت.

خبرنگار العالم همچنین از حملات ارتش به تروریست ها در منطقه الدخانیه خبر داد و گفت: نیروهای سوری با پیشروی از سوی محور الکباس به سمت الدخانیه ، برخی مواضع عناصر مسلح را از کنترل آنها خارج کردند.

نیروهای ارتش سوریه درمنطقه "تل حميس" در حومه الحسکه نیز با اجرای عملیاتی راهبردی بر حدود 20 روستای تحت سلطه عناصر مسلح تسلط یافتند.این عملیات، موفقیتی راهبردی برای نیروهای سوری به شمار می آید.

در منطقه الرقه نیز درگیری های شدیدی میان نیروهای "کمیته های مردمی دفاع از ملت کُرد" و عناصر داعش روی داد. در این درگیری ها 14 روستا در منطقه تل ابیض در حومه غربی الرقه به کنترل نیروهای کرد درآمد.

در این منطقه داعش با استفاده از سلاح های سنگین، تانک و توپخانه و دوشکا اهالی منطقه را هدف قرار داد و شدت حملات باعث شد تعداد زیادی از اهالی تل ابیض، منطقه را به سمت الحسکه و حلب ترک کنند.

پربیننده ترین خبرها