فرمانده داعش در کرکوک کشته شد + ویدئو

پنج‌شنبه 27 شهريور 1393 - 22:25

در ادامه عملیات زمینی و هوایی ارتش عراق برای پاکسازی استان دیالی، فرمانده داعش در کرکوک به هلاکت رسید.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، نیروهای ارتش عراق دستکم 28 تن از عناصر داعش را به هلاکت رسانده و 5 خودروی نظامی حامل سلاح های سنگینِ داعش را در شمال استان بابل منهدم کردند.نظامیان عراقی سپس به بازرسی خانه هایی پرداختند که احتمال می رفت بمب گذاری شده باشد.در این عملیات مقادیر زیادی سلاح و مهمات، کشف و ضبط شد.

نیروهای ارتش همچنین توانستند امنیت "الیوسفیه" را که کمربندی بغداد به شمار می آید، تامین کنند. در پی این اقدام عناصر مسلح داعش به سمت عامریه در شهر الفلوجه فرار کردند.

2 روز پس از هلاکت فرمانده نظامی داعش در موصل، نیروهای ارتش عراق، امروز در "سنسل" از روستاهای حومه بعقوبه، توانستند فرمانده نظامی داعش در کرکوک را به همراه 20  تن دیگر از عناصر مسلح به هلاکت برسانند.

ارتش عراق اکنون با حمایت بالگردهای نیروی هوایی برای پاکسازی روستاهای استان دیالی، فعالیت هایی تاکتیکی و لجستیکی را در مرکز بعقوبه در دستور کار خود قرار داده است.

خبرنگار العالم به نقل از منابع آگاه خبر داد که ارتش عراق تا چند ساعت آینده به مناطقی در حومه بعقوبه حمله خواهد کرد.

از سوی دیگر عشایر استان الانبار و صلاح الدین، امروز علیه داعش قیام و حمایت خود را از ارتش عراق اعلام کردند. به این ترتیب، برخلاف فراخوان القاعده که از مردم الانبار خواسته بود در کنار داعش علیه ارتش عراق بجنگند، 20 عشیره عراقی به جنگ داعش خواهند رفت.

18-15:46 

پربیننده ترین خبرها