آراء نزدیک مخالفان و موافقان استقلال اسکاتلند

آراء نزدیک مخالفان و موافقان استقلال اسکاتلند
جمعه 28 شهريور 1393 - 08:45

العالم - مردم اسکاتلند در حالی روز پنجشنبه در همه پرسی استقلال این کشور از بریتانیا شرکت کردند که موافقان و مخالفان، تا آخرین لحظات تمام سعی خود را برای جلب نظر آرای دهندگان صرف کردند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، همه پرسی استقلال اسکاتلند از کشور بریتانیا از ساعت ۷ بامداد به وقت محلی (۶ به وقت گرینویچ) در روز پنجشنبه، ۲۷ شهریور (۱۸ سپتامبر) آغاز شد و تا ساعت ۲۲ ادامه یافت پس از پایان رای گیری شمارش آرا از امروز آغاز شد.

با توجه به گزارش های رسیده در خصوص نتایج شمارش آرای برخی حوزه ها، به نظر می رسد که کفه ترازو به سوی استقلال اسکاتلند سنگینی می کند.

سیر اعلام شمارش آرای حوزه ها حاکی است که هر چه تعداد بیشتری از نتایج آرای حوزه ها اعلام می شود به مرور کفه تراوز به سود طرفداران استقلال سنگین تر می شود.

در وست دنبارتن‌شایر از 71 هزار و 109 رای اسکاتلندی‌هایی که آری گفته بودند 53.96  درصد بودند و کارزار نه 46.04 درصد رای آورد.

پیش از این اعلام شده بود که با توجه به اتمام شمارش آرای حوزه داندی‌سیتی، اختلاف آرای نه و آری بسیار کم شده است. هم اکنون از هفت حوزه ای که نتایج را اعلام کرده‌اند، 178 هزار و 811 نفر نه گفته اند و 172 هزار و 426 اسکاتلندی هم به همه پرسی آری گفته‌اند. بنابر این 50.91 نه و 49.09 درصد آری گفته اند.

نتایج در حوزه انتخاباتی اینورکلاید اعلام شد. جایی که آری گویان به همه پرسی بیشترین رای خود تا این لحظه را کسب کرده‌اند اما آرای آنها به 50 درصد نرسیده است. 62 هزار و 482 رای یعنی 50.08 درصد از آنها به استقلال اسکاتلند نه گفته‌اند و 49.92 درصد رای آری داده‌اند. هنوز 29 حوزه دیگر از جمله شهرهای بزرگ اسکاتلند نتایج‌شان را اعلام نکرده‌اند.

نتایج حوزه انتخاباتی شتلند ایلندز با اختلافی بالا به سود مخالفان استقلال اسکاتلند اعلام شد. تعداد کل آرا 18 هزار و 516 رای و بر اساس درصد 63.7درصد نه و 36.3 درصد آری گفتند.

آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از نزدیک بودن آرای موافقان و مخالفان استقلال اسکاتلند بوده است.

رای‌دهندگان در این همه‌پرسی به این سئوال که "آیا اسکاتلند باید یک کشور مستقل باشد" پاسخ "آری" یا "نه" دادند.

منابع رسمی گزارش کرده‌اند که نزدیک به چهار میلیون و سیصد هزار تن، حدود ۹۷ درصد از افراد واجد شرایط برای رای دادن، ثبت نام کرده‌اند و به این ترتیب، انتظار می‌رود تعداد بی‌سابقه‌ای از مردم اسکاتلند در این رای‌گیری شرکت کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها