نگرانی آمریکا از بازگشت تروریست ها،

کسی نگران تروریست ها هنگام خروج از کشورهای غربی نبود!

کسی نگران تروریست ها هنگام خروج از کشورهای غربی نبود!
جمعه 28 شهريور 1393 - 10:45

العالم- تروریست های تبعه کشورهای غربی طی سه سال اخیر هنگام خروج از کشورهایشان برای مشارکت در کشتار وسیع مردم عراق و سوریه ، هیچ نگرانی در سیاستمداران ایجاد نکردند ، اما اکنون هنگام بازگشت به یکی از دغدغه های اساسی اروپا و آمریکا تبدیل شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، کشورهای غربی در 3 سال اخیر به هیچ وجه اقدامی برای جلوگیری از انتقال تروریست ها از اروپا و آمریکا به سوریه و عراق انجام ندادند و بلکه به حمایت از آنها هم پرداختند.

مهاجرت قابل توجه افرادی از کشورهای اروپایی و آمریکا به مناطق درگیری، نگرانی های زیادی را برای مقامات این کشورها ایجاد کرده و این نگرانی زمانی بیشتر می شود که خبرهایی مبنی بر بازگشت این افراد در حالی که دست هایشان به جنایت های متعدد آلوده است، منتشر می شود. 

رئيس دفتر تحقيقات فدرال امريكا، (اف بي آي) روز جمعه درباره موج بازگشت تروريست هاي غربي عضو داعش به کشورهایشان، به دنبال افزايش ضربات نظامي عليه اين تشكيلات تروريستي هشدار داد.

" جيمز كومي " در نشست مجلس نمايندگان اين كشور درباره سفر افراطيون از كشورهاي غربي به خاورميانه براي پيوستن به تشكيلات تروريستي داعش و بازگشت آنها به اين كشورها به شدت اظهار نگراني كرد.

وی گفت: وضعيت كنوني باعث نگراني فراواني شده است و من درباره آينده، نگراني بيشتري دارم. زيرا تروريست هاي مستقر در اين مناطق به ويژه سوريه، به زودي به ساير كشورهاي جهان منتقل خواهند شد و اين امر، روز به روز باعث نگراني بيشتري خواهد شد.

كومي افزود: دومين مسير تحول تروريست ها، استفاده آنها از اينترنت است؛ به طوري كه امروزه ديگر، نيازي به ديدار عملي با عناصر القاعده براي آموزش يا انتشار افكار تروريستي و اقدام عليه امريكا وجود ندارد، بلكه هر فردي مي تواند از محل زندگي اش، دست به اين اقدامات بزند.

رئيس اف بي آي خاطر نشان كرد: از جمله اموري كه باعث نگراني من در زمينه امنيت داخلي مي شود امكان دستيابي افراد به انواع سموم و آموزش كافي در اين زمينه براي اقدام های تروريستي با هدف كشتن شهروندان امريكايي است، به طوري كه امكان رصد چنين اقدام هایی براي ما دشوار است.

پیش از این نیز دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی کشورهای ا روپایی از جمله هلند، بلژیک، فرانسه و انگلیس درباره پیامدهای بازگشت تروریست های غربی به کشورهایشان بارها تشکیل جلسه داده اند. مقامات کشورهای شرکت کننده در این نشست ها از بازگشت صدها تروریست اروپایی از سوریه و عراق تلاش آنها برای تشکیل گروههای تروریستی در اروپا ابراز وحشت کرده اند.

روزنامه تودی زمان چاپ ترکیه نیز اخیر در گزارشی اعلام کرد که کشورهای غربی با ارسال لیستی به آنکارا که شامل نام پنج هزار تروریست غربی است، از ترکیه خواستند تا امکان بازگشت آنها به اروپا و آمریکا را به حداقل ممکن برساند.

مسیر ورود این افراد به سوریه به این طریق است که اغلب به ترکیه سفر کرده و سپس از مرز این کشور وارد سوریه شده و به گروه های شورشی ملحق می شوند. این افراد مجددا برای بازگشت نیز ابتدا به ترکیه رفته و سپس به کشورهای خود بازمی گردند.

برخی آمارها تعداد تروریست های غربی حاضر در سوریه وعراق را 12 هزار نفر برآورد کرده است که دولت ها در جریان سفر آنها و حضورشان درناآرامی های سوریه بوده اند.

پربیننده ترین خبرها