40 نفر در درگیری های یمن کشته شدند

40 نفر در درگیری های یمن کشته شدند
جمعه 28 شهريور 1393 - 14:27

العالم- بر اثر درگيري ميان نيروهاي جنبش انصار الله يمن (حوثي ها) با طرفداران دولت يمن، بيش از 40 نفر كشته شدند و درگيري ها به منطقه فرودگاه و ساختمان راديو و تلويزيون صنعا رسيده است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، يك مقام در راديو و تلويزيون يمن، از اصابت چند راكت به ساختمان تلويزيون اين كشور خبر داد. از سوي ديگر، شركت هاي هواپيمايي از تعليق پروازهايشان به صنعا به مدت 24 ساعت تا زمان ارزيابي اوضاع امنيتي اين كشور خبر دادند.

يك منبع دولتي در يمن گزارش کرد، به دنبال آغاز درگيري ها، عبدربه منصور هادي، رئيس جمهوری يمن نشست فوق العاده كابينه را با حضورمقام های عالي رتبه اين كشور و فرماندهان امنيتي و نظامي برگزار كرد.

در عرصه سياسي نيز و در چارچوب تلاش هاي بين المللي و منطقه اي براي حل بحران يمن، گفتگوها ميان نظام و جنبش انصار الله در صعده با حضور جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به اين كشور ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده نتيجه نشست هاي فشرده مثبت بوده و نشانه هاي امیدوارکننده ای در اين زمينه به چشم مي خورد. اين در حالي است كه سران جنبش انصار الله اعلام كرده اند از خواسته هاي مردم دست برنخواهند داشت و تا زمان تحقق خواسته هايشان به اعتراضات ادامه خواهند داد.

سيد حسين العزي، عضو هيأت مذاكره كننده انصار الله يمن، در اين باره گفت: مذاكرات از سر گرفته شده است و همچنان ادامه دارد. اگرچه برخي مشكلات در اين زمينه وجود دارد، اما همه طرف ها بر ضرورت حل مشکلات تأكيد دارند.

وي ابراز اميدواري كرد مذاكرات مذكور به رضايت همه مردم يمن بينجامد و خواسته هاي آنها را كه براي تحقق آن قيام كرده اند، تحقق ببخشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها