جدید ترین گزارش خبرنگار العالم از بحران یمن

جدید ترین گزارش خبرنگار العالم از بحران یمن
جمعه 28 شهريور 1393 - 15:18

صنعاء (العالم)- در تازه ترین درگیری ها میان جنبش انصارالله و افراد مسلح متهم به وابستگی به حزب الاصلاح که مورد حمایت نیروهای دولتی یمن نیز هستند، شماری کشته و زخمی شدند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار شبکه خبری العالم از یمن، ناامنی ها ودرگیریها در شهرک های شمال غربی صنعا افزایش یافته است.

دراین درگیری ها که به اطراف دانشگاه الایمان به ریاست شیخ عبدالمجید الزندانی و مقر یگان اول زرهی وابسته به سرلشکر علی محسن الاحمر امتداد یافته، از سلاح های سبک و نیمه سنگین استفاده شده است.

"علی العاصی" یکی از رهبران جنبش انصارالله در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد: برخی گروه های با نفوذ پس از مخالفت مردم یمن با استبداد و مسوولان فاسد و نالایق، درصدد ایجاد اختلال و آشوب در صنعا برآمدند.

"نصرالدین عامر" یکی از فعالان جنبش اعتراضی ضد دولت یمن در گفت وگو با خبرنگار العالم تصریح کرد: برخی گروه های با نفوذ و سنتی در تلاش برای سوق دادن وضعیت کشور به سوی گزینه نظامی و کشتار مردم هستند.

در همین حال مذاکرات میان دولت یمن و جنبش انصار الله در قالب گفت وگوهای سیاسی و تحرکات داخلی و بین المللی برای حل بحران در صعده واقع در شمال کشور با حضور جمال بن عمر، نماینده سازمان ملل متحد، ادامه دارد.

در این دیدارها که خبرهای منتشر شده حاکی از حاکم بودن فضای مثبت آن دارد، رهبران انصار الله نیز بر محقق شدن خواسته های مردم و پایان اعتراضها اصرار دارند.

"حسین العزی" عضو هیات مذاکره کننده جنبش انصارالله درگفت وگو با العالم خاطرنشان کرد: مذاکرات هم اکنون ادامه دارد. برخی دشواریهایی نیز وجود دارد اما همه اصرار بر رفع آن دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به نتیجه مطلوب و مورد رضایت همه ختم شود و پاسخگوی مطالبات مردمی باشد که برای محقق کردن خواسته های خود به پا خاسته اند.

9 /19- TOK

پربیننده ترین خبرها