موافقت سنا با طرح اوباما برای تسلیح مخالفان سوریه

موافقت سنا با طرح اوباما برای تسلیح مخالفان سوریه
جمعه 28 شهريور 1393 - 22:09

رییس جمهور آمریکا از موافقت سنا با طرح حمایت و تسلیح مخالفان و گروه های مسلح در سوریه قدردانی کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، باراک اوباما پس از این که کنگره آمریکا طرح پیشنهادی باراک اوباما مبنی بر آموزش و مسلح کردن مخالفان سوریه به اصطلاح میانه رو به بهانه مبارزه با داعش را بررسی کرد، رییس جمهور این کشور سرعت عمل کنگره را در این خصوص ستود.
مجلس سنا دیروز، پنجشنبه با اکثریت 78 رای در مقابل 22 رای بخش اول راهبرد پیشنهادی اوباما برای مبارزه با داعش را به تصویب رساند.

بنابر این گزارش، پیش از موافقت سنا، مجلس نمایندگان آمریکا نیز طرح اوباما برای تجهیز مخالفان سوریه را تصویب کرده بود.

مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۷۳ رای در مقابل ۱۵۶ رای، درخواست اوباما برای ۵۰۰ میلیون دلار هزینه تسلیح و آموزش گروه های مسلح در سوریه را تحت عنوان کمک به "مخالفان میانه رو" به تصویب رساند.
اوباما پس از رای مثبت سنا، گفت: تایید حداکثری دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در کنگره از طرح آموزش مخالفان میانه رو، نشان دهنده اتحاد آمریکایی ها برای مبارزه با تروریست های داعش است. !!
گفتنی است طرحی که مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرده اند به دولت اختیار تام برای تجهیز و آموزش گروه های مسلح را نمی دهد.
این طرح، رییس جمهور آمریکا را ملزم می کند هر 90 روز یک بار گزارشی درباره روند اجرایی شدن طرح و تعداد عناصری که آموزش دیده اند، و تعیین گروه های مسلحی که از این کمک ها برخوردار شده اند، ارایه کند.
در این طرح به وضوح تصریح شده که این برنامه به هیچ عنوان نباید باعث درگیر شدن سربازان آمریکایی در جنگ شود.
جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان بر ضرورت تعیین زمان پایان این طرح تا 11 دسامبر تاکید کردند تا دولت مجبور شود قبل از آن تاریخ برای توضیح استراتژی خود علیه داعش به کنگره بازگردد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها