تظاهرات گسترده مردم بحرین ضد آل خلیفه + عکس

تظاهرات گسترده مردم بحرین ضد آل خلیفه + عکس
جمعه 28 شهريور 1393 - 23:23

مردم بحرین در اعتراض به مخالفت رژیم آل خلیفه با طرح معارضان بحرینی برای برآوردن مطالبات مردمی؛ به خیابان ها ریختند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ده ها هزار تن از مردم بحرین، در تظاهراتی گسترده که از منطقه الشاخوره آغاز و به سمت منطقه دراز در شمال غربی این کشور ادامه یافت، بار دیگر بر مطالبات خود تأکید کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که با شعار ِ"بحرین، سرزمین عزت است" آغاز شد، بر حفظ مسالمت آمیز باقی ماندن اعتراضات تأکید کردند.

همه جریان های مردمی، از طیف های مختلف سنی دراین تظاهرات شرکت کردند.

شرکت کنندگان در تظاهرات همچنین با حمل پلاکاردهایی، مخالفت خود را با انتخابات آتی اعلام و تأکید کردند تازمانی که مطالباتشان تحقق نیابد در انتخابات شرکت نمی کنند.

* تاکتیک تبلیغاتی آل خلیفه برای ساکت کردن مردم

از سوی دیگر، آیت الله شیخ "عیسی قاسم" عالِم بزرگ بحرین، در خطبه های نماز جمعه مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز، راه حل های ارائه شده از سوی رژیم حاکم به معارضان بحرینی، جهت مشارکت در حکومت را تنها تاکتیکی تبلیغاتی به منظور ساکت کردن مطالبات مردمی دانست.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مجلس، در قبضه نمایندگان حکومت و دولت باشد، شرکت در انتخابات، بی فایده است و نتایج حاصل از چنین انتخاباتی واقعی و کارامد نخواهد بود.

* ممنوع شدن حضور شماری از علما در مساجد بحرین

در این میان، رژیم آل خلیفه، شماری از علمای بحرین را از اقامه نماز جمعه و خطبه خواندن در مساجد بازداشت.

برپایه این گزارش، مسئولان امنیتی، این تصمیم را به "سید کامل الهاشمی" و "عادل الحمد" ابلاغ کردند و "شیخ محمد المنسی" مسئول پیگیری پرونده تخریب مساجد را به مرکز پلیس فراخواندند.

در همین راستا، جمعیت وفاق ملی بحرین، تاکید کرد که رژیم آل خلیفه شدیدترین شیوه محاصره و تنگ کردن عرصه را بر مردم اعمال می کند.

این جمعیت اعلام کرد: اقدامات سازمان یافته ضد مردم بحرین، نشان از تلاش رژیم حاکم برای شانه خالی کردن از تعهدات سیاسی و بسط دموکراسی در کشور دارد. در واقع رژیم در تلاش است که حقوق دینی و مذهبی مردم را نقض کند.

26

پربیننده ترین خبرها