دیوار نویسی در مدارس عربستان در حمایت از داعش

دیوار نویسی در مدارس عربستان در حمایت از داعش
شنبه 29 شهريور 1393 - 10:55

پدیده دیوار نویس در مدارس عربستان در حمایت از گروه تروریستی داعش، آموزش و پروش منطقه ریاض را مجبور کرده است که برای مقابله با این مسأله دست به کار شود.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، با وجود گسترش این پدیده و تبدیل شدن آن به یکی از نگرانیهای مسؤولان و خانواده های عربستانی، رسانه های این کشور همچنان سعی می کنند تا اینگونه اقدامات را به هر نحوی توجیه کنند.

به نوشته رسانه های سعودی، اهالی مناطق اطراف مدارس ریاض تأکید کرده‌اند که این دیوار نویسی از سوی برخی نوجوانان و جوانان صورت می‌گیرد، البته مسأله مورد توجه اینجا است که ظاهر آنان شبیه به طرفداران جریانهای افراطی و تروریستی نیست.
سایت خبری "القطیف" عربستان به نقل از "فایز الشهری" عضو مجلس شورای این کشور و پژوهشگر رسانه‌ای نوشت: نوشتن اینگونه شعارها پیگرد قانونی دارد؛ ولی باید بین حامیان گروه های تروریستی و جوانانی که با وجود نوشتن اینگونه شعارها اعتقادی به آن ندارند، تفاوت قائل شد.
وی خاطرنشان کرد که داعش فقط عده خاصی از جوانان را به خود جذب می کند.
این مسؤول عربستانی با این حال تأکید کرد که باید اقدامی در این زمینه صورت گیرد، زیرا سکوت به معنای موافقت با اینگونه فعالیتهای جوانان برای ارتکاب جرمهای بیشتر است.

با توجه به عضویت شمار قابل توجهی از اتباع عربستانی در گروه های تروریستی به ویژه داعش، و افشای حمایتهای گسترده مالی این کشور از تروریستها، عربستان سعودی به تازگی تبلیغات رسانه ای گسترده ای را به هدف بهبود چهره خود آغاز کرده است.

مسؤولان سعودی برای ادامه حمایتهای خود از گروه های تروریستی به ویژه در سوریه، با اعلام حضور در ائتلاف به اصطلاح مقابله با گروه تروریستی داعش، تأکید کرده اند که قصد دارند دیگر گروه های تروریستی در سوریه را تحت عنوان کمک به "مخالفان میانه رو" آموزش نظامی بدهند و تسلیح کنند.

 

پربیننده ترین خبرها