معرفی بزرگترین ارتشی که با داعش می‌جنگد

معرفی بزرگترین ارتشی که با داعش می‌جنگد
شنبه 29 شهريور 1393 - 11:20

پژوهشگر و تاریخدان سرشناس عرب تأکید کرد، ارتش کشور سوریه اکنون بزرگترین ارتشی است که با داعش در حال جنگ است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد حسنین هیکل" در اظهاراتی تلویزیونی گفت: آمریکا با حمایت مالی اعراب، همه اهداف خود را عملی کرد؛ به صورتیکه اکنون برنامه کاری نشست های سازمان ملل را آمریکا هدایت می‌کند.
هیکل با بیان اینکه کشورهای عربی ثروت‌های خود را نابود و جوانانشان را به انحراف کشاندند، اظهار داشت: کسی که اکنون فرماندهی ائتلاف مقابله بار تروریسم را برعهده گرفته است، خودش در به وجود آوردن آن نقش داشته است.
وی افزود: اوباما در آمریکا به عنوان یک رئیس جمهور شکست خورده شناخته می شود، و اکنون از نظر سیاسی و نظامی در موضع قدرت قرار ندارد.
هیکل خاطرنشان کرد: آمریکا، ترکیه، و کشورهای عربی منطقه (حوزه خلیج فارس) در به وجود آوردن داعش سهیم هستند.
هیکل با اشاره به قراردادهای میلیاردی شرکتهای اسلحه سازی و سربازان و مزدوران تأکید کرد: از این نگران هستم که صورت حساب‌هایی با رقم های نجومی برای هزینه جنگ‌های بی معنی به اعراب داده شود؛ این صورت‌حساب ها ثروتهای اعراب را به باد می دهد.
وی تأکید کرد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته است که جنگ با داعش 3 سال طول می کشد.
هیکل با اشاره به تلاش برای کشاندن ارتش مصر به جنگ با داعش، خاطرنشان کرد: اکنون بزرگترین ارتشی که با داعش می جنگد، ارتش سوریه است درحالیکه سوریه جزو این ائتلاف (به اصطلاح مقابله با داعش) نیست.
این پژوهشگر و تاریخدان سرشناس عرب با اشاره به ضرورت تلاش مسؤولان مصری برای ایجاد امنیت ملی با استفاده از قدرت غیر نظامی خود گفت: مصر باید با دو کشور ایران و ترکیه روابط داشته باشد.
وی با تأکید بر اهمیت نقش مصر در هدایت کشورهای عربی به سوی آینده ای روشن، افزود: اعراب فاقد عقل، فکر و آگاهی از عصر کنونی هستند.

این پژوهشگر عرب، همچنین درباره اوضاع کنونی مصر گفت: تظاهراتی ضد عبدالناصر، تیتو و دوگل برگزار شد و هیچ ترسی از برگزاری تظاهرات احتمالی ضد سیسی (رئیس جمهور کنونی مصر) وجود ندارد.
هیکل اظهار داشت: احتمال دارد هنگام سخنرانی سیسی در سازمان ملل، برخی هیأتها مانند ترکیه سالن را ترک کنند.
هیکل با اشاره به نقش سیسی در حمایت از انقلاب 25 ژانویه و رویدادهای 30 ژوئن گفت: امیدوارم که برای بیان حقایق، ویدیوهایی از 30 ژوئن در سازمان ملل پخش شود.
هیکل همچنین درباره قانون تظاهرات در مصر اظهار داشت: ماده ای ضروری درباره موافقت نهادهای امنیتی با تظاهرات وجود دارد؛ ولی اقدامات امنیتی برای حفظ امنیت، فقط باید در موارد ضروری اتخاذ شود.

پربیننده ترین خبرها