تظاهرات اعتراض آمیز میلیونی در یمن

تظاهرات اعتراض آمیز میلیونی در یمن
شنبه 29 شهريور 1393 - 12:15

صنعا (العالم)- تظاهرات میلیونی مردم یمن روز جمعه در حمایت از جنبش مسالمت آمیز اعتراضی، با شعارهایی علیه دولت باسندوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، در این تظاهرات که در صنعا و صعده برگزار شد، تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار استعفای دولت شده و تاکید کردند که باید همه مطالبات قانونی شان برآورده شود.
تظاهرکنندگان همچنین گروه های تکفیری را به ایجاد تنش در صنعا، پایتخت یمن، متهم کردند.
محمد الفتاح شامگاه جمعه به شبکه خبری العالم گفت: انقلابیون بر سرنگونی "دولت فاسد" پافشاری دارند.
وی به خروج صدها هزار نفر از مردم یمن در راهپیمایی های اعتراض آمیز روز جمعه در صنعا اشاره و خاطرنشان کرد: مطالبات تظاهر کنندگان مطالبات عموم مردم است هر چند که جنبش انصار الله رهبری این تظاهرات و اعتراضات را به عهده گرفته است.
وی در این باره افزود: تظاهرات روز جمعه در میدان فرودگاه در صنعا با توجه به فضای امنیتی حاکم بر این منطقه، نشانه پافشاری و ایستادگی مردم برای تحقق مطالباتشان است. این تظاهرات نشان داد که مردم و انقلابیون و ساکنان پایتخت ودیگر استان های کشور بر ادامه انقلاب اصرار دارند؛ هر چند دولت تلاش کند از برآورده کردن مطالبات مردم فرار و معترضان را سرکوب کند.

این فعال یمنی گفت: انقلابیون همچنان به گزینه براندازی مسالمت آمیز دولت پایبند هستند.
وی وجود اراده مردمی را عاملی تضمین کننده برای وادار کردن دولت به پذیرش شروط ملت و وادار کردن ریاست جمهوری به برکناری دولت دانست.
مفتاح افزود: وجود اراده مردمی، حضور همه تشکل های سیاسی در عرصه اعتراضات و پیوستن بسیاری از فرماندهان نظامی و سران قبایل به انقلابیون نقش زیادی در وادار کردن حکومت به برآورده کردن مطالبات مردم دارد .
این فعال یمنی تاکید کرد: حضور همه گروه های انقلابی از جمله انصار الله درعرصه، عامل فشاری برای وادار کردن طرف های ذی نفوذ برای بر آورده کردن مطالبات مردم است.
tt-19-22:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها