گروهی که برای آمریکا از "داعش" خطرناکتر است

گروهی که برای آمریکا از
شنبه 29 شهريور 1393 - 13:41

سازمان های اطلاعاتی آمریکا، گروه تکفیری "خراسان" را برای منافع آمریکا، خطرناک تر از داعش اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، از زمان شکل گیری تشکیلات تروریستی القاعده در افغانستان تا آغاز جنگ علیه سوریه، گروه های متعدد تکفیری و تروریستی شکل گرفت که در این میان، سازمان اطلاعات آمریکا، گروهی به نام "خراسان" را شناسایی کرد و آن را برای منافع خود خطرناک تر از داعش دانست.

"جیمز کلابر" رئیس آژانس اطلاعات ملی آمریکا اظهار داشت: سازمان های اطلاعاتی آمریکا، پیگرد و شناسایی این گروه را در دستور کار قرار داده است، زیرا حملات گسترده هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به پایگاه های رهبری القاعده در پاکستان، نتوانسته است این گروه را فلج کند.

کلابر که در کنفرانس مطبوعاتی سازمان اطلاعات آمریکا در واشنگتن سخن می گفت، با اعلام این مطلب، از شکل گیری گروه خراسان در سوریه خبر داد که وابسته به تشکیلات القاعده است و خطر ِ آن برای آمریکا، کمتر از داعش نیست.

به گفته مسؤولان آمریکایی، این گروه از مخلوطی از عناصر افغانستانی، یمنی، سوری و اروپایی تشکیل است، و با توجه به دستگیری یکی از اعضای این گروه در استرالیا، به نظر می رسد که این گروه برای غرب، بسیار خطرناک است.

بر اساس ارزیابی سازمان های اطلاعاتی آمریکایی، عناصر مسلح خراسان، با بمب سازان القاعده در یمن همکاری دارند و در جستجوی راهی برای انتقال مواد منفجره از فرودگاه ها هستند.

وحشت آمریکا، از آن است که گروه خراسان بتواند مواد منفجره را با استفاده از عناصر اروپایی خود که می توانند به کشورهای غربی سفر کنند، به فرودگاه های این کشورها برسانند.

به گفته مسؤولان آمریکایی، عناصر خراسان، به دستور ایمن الظواهری سرکرده تشکیلات القاعده به سوریه اعزام شدند تا بتوانند افرادی آمریکایی و اروپایی را بیابند که قادر باشند با استفاده از پروازهایی که از بازرسی های ضعیف تری برخوردارند، خود را به فرودگاه های غربی برسانند.

مسؤولان آمریکایی خاطر نشان کردند که پس از دریافت اطلاعاتی حاکی از همکاری عناصر خراسان و بمب سازان القاعده در یمن و هماهنگی آن ها با عناصر اروپایی ِ القاعده، مدیریت امنیت فرودگاه ها در ماه جولای حمل تلفن همراه و تجهیزات رایانه ای در پروازهایی که از خاورمیانه و اروپا به مقصد آمریکا صورت می گیرد ممنوع کرد.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها