آماده باش مغرب برای مقابله با تروریستهای داعش

آماده باش مغرب برای مقابله با تروریستهای داعش
يکشنبه 30 شهريور 1393 - 15:43

مقامات مغرب در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر بازگشت دهها تن از عناصر مغربی داعش به کشور، حالت آماده باش کامل اعلام کردند.

خبرنگار العالم از رباط گزارش داد که به دنبال به دست آمدن اطلاعاتی مبنی بر بازگشت حدود 200 تروریست داعش از سوریه به مغرب، این کشور به منظور پیشگیری از حملات تروریستی، حالت آماده باش کامل اعلام کرد.
وزیر کشور مغرب در دیدار با مسوولان ارشد امنیتی اعلام کرد که 200 تن از افرادی که از مغرب به صف تروریست های داعش در سوریه پیوسته اند در حال بازگشت هستند و از این رو نظارت بر راه ها، فرودگاه ها و نقاط مرزی افزایش یافته است.
تا کنون چند تن از عناصر داعش که قصد داشتند با عبور غیرقانونی از مرزها وارد کشور مغرب شوند، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده و از آنها درباره نقش شان در تشکیلات تروریستی و انگیزه بازگشت به کشور بازجویی به عمل آمده است.
سعد الدین لمزوق، تحلیل گر سیاسی مغربی، در این زمینه به خبرنگار العالم گفت: این افراد چگونگی کار با سلاح و مواد منفجره را آموخته و مغزشان با افکار افراطی شستشو داده شده است که همه اینها برای مغرب تهدید امنیتی به شمار می آید و ممکن است اهدافی را داخل مغرب مورد حمله قرار دهند.
علاوه بر تشدید اقدامات امنیتی، به تازگی شورای حکومتی یک طرح قانونی مبنی بر جرم انگاری پیوستن به اردوگاه های آموزشی متعلق به گروه های تروریستی و حمایت از این گروه ها و یا عضوگیری برای آنها در داخل مغرب را تصویب کرده است.
بر اساس این قانون کسانی که به گروه های تروریستی از جمله داعش می پیوندند با مجازات 15 سال زندان روبرو خواهند شد.
"مصطفی الخلفی" سخنگوی دولت مغرب و وزیر ارتباطات این کشور نیز گفت: تقویت ساز و کارهای قانونی و حقوقی، برای مقابله با کسانی است که در خارج از کشور به تروریست ها می پیوندند و در نهایت امنیت کشور را به خطر می اندازند.
با وجود بازداشت 200 تن از اتباع مغربی عضو داعش که 128 تن از آنها در دوره های پیشین دستگیر شده اند، اما عضو گیری داعش در مغرب تا حدی بوده است که احتمال ورود تعداد بیشتری از مغربی های عضو این گروه تروریستی به کشور وجود دارد و در این میان نقش دستگاه های امنیتی برای کنترل گروه های عضوگیری هنوز زیر سوال است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها