دستیابی داعش به تلفن همراه سربازان عراقی تکذیب شد

دستیابی داعش به تلفن همراه سربازان عراقی تکذیب شد
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 14:39

فرمانده عملیات الانبار، دستیابی افراد مسلح داعش به تلفن های همراه سربازانی را که در منطقه السجر در شمال فلوجه محاصره بودند، تکذیب کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رشید فلیح" به شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: نیروهای عراقی از محاصره داعش نجات یافتند، و از میان 400 نیروی تحت محاصره احتمالا تعداد کمی از آنان، ناپدید شده اند.
وی افزود: این که گفته می شود عناصر داعش تلفن همراه سربازان را به دست آورده اند، صحت ندارد.

فلیح خاطرنشان کرد، عناصر گروه تروریستی داعش توانسته بودند راه ارتباطی السجر را مسدود و برخی از واحدهای نظامی عراق را از سایر واحدهای دیگر جدا و آنها را محاصره کنند.
فرمانده عملیات الانبار عراق با اشاره به این که واحدهای نظامی محاصره شده مواد غذایی و سلاح و تجهیزات نظامی ذخیره در اختیار داشتند، افزود: ما به همراه نیرویی از فرماندهی کل نیروهای مسلح وارد منطقه السجر شدیم و راه را به روی واحدهای نظامی در الصقلاویه باز کرده و محاصره را شکستیم و بعد از پایان این ماموریت، به همه واحدهایی که از محاصره نجات یافتند، کمک رسانی شد.
حمله انتحاری داعش به مقر تیپ 30
وی اظهار داشت: یک ساعت بعد از شکسته شدن محاصره و کمک رسانی به نیروهای عراقی، عناصر گروه داعش مقر تیپ 30 را با خودروهای نظامی بمب گذاری شده منفجر کردند. در این انفجارها شماری از افسران و سربازان کشته و زخمی شدند.
رشید فلیح گفت: سایر واحدها نجات داده شدند و توانستیم تجهیزات نظامی به دست نیروها در الصقلاویه برسانیم.
منبعی در فرماندهی عملیات الانبار دیروز، یکشنبه، اعلام کرد: نیروهای امنیتی توانستند محاصره 400 افسر و سرباز توسط داعش، در منطقه السجر در شمال فلوجه را بشکنند.
قاسم عطا سخنگوی دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح نیز دیروز از ورود نیروهای امنیتی به منطقه السجر برای آغاز پاکسازی آن خبر داد.
فرماندهی عملیات الانبار نیز روز یکشنبه اعلام کرد که جاده منتهی به منطقه السجر باز و محاصره 400 افسر و سرباز شکسته شد و عملیات نظامی برای آزادسازی این منطقه از وجود تروریست های داعش همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها