300 نظامی عراقی قربانی حمله شیمیایی داعش

300 نظامی عراقی قربانی حمله شیمیایی داعش
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 17:34

العالم ـ گروهک تروریستی داعش برای نخستین بار با استفاده از گاز کلر در منطقه الصقلاویه در شمال فلوجه، 300 نظامی عراقی را کشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، جمعی از نمایندگان استان الدیوانیه امروز (دوشنبه) اعلام کردند که گروهک تروریستی داعش برای نخستین بار از گاز کلر در منطقه الصقلاویه در شمال فلوجه علیه نظامیان عراقی استفاده کرده که بر اثر آن 300 نظامی عراقی کشته شدند.

"علی البدیری" نماینده مجلس عراق در یک همایش مطبوعاتی در ساختمان پارلمان این کشور در حضور جمعی از نمایندگان استان الدیوانیه گفت: گروهک تروریستی داعش برای نخستین بار در منطقه الصقلاویه پس از محاصره بیش از 400 نظامی عراقی، برای کشتن آنها از گاز کلر استفاده کرده که 300 نظامی عراقی بر اثر استنشاق آن دچار خفگی شده و جان باختند.

البدیری با بیان اینکه 300 سرباز در منطقه کشته شدند، تاکید کرد که جنایت صقلاویه، با توجه به وسعت و فجیع بودن آن،  "اسپایکر دوم" نامیده شده است.

رشید فلیح فرمانده عملیات الانبار امروز دوشنبه دستیابی تروریست های داعش به تلفن های همراه سربازانی را که در منطقه السجر در شمال فلوجه محاصره بودند، تکذیب کرد و احتمال داد که از میان 400 نیروی تحت محاصره احتمالا تعداد کمی از آنان، مفقود شده اند.

برخی نمایندگان پارلمان عراق و فعالان غیرنظامی و رسانه ای این کشور روز گذشته در شبکه های اجتماعی اخباری حاکی از اینکه پس از کشته شدن اغلب نظامیان عراقی، منطقه صقلاویه تقریبا به دست گروهک داعش افتاد، به اشتراک گذاشته بودند و اینکه نظامیانی که نجات یافتند با نظامیان محاصره شده تماس تلفنی گرفته و عناصر داعش به آنها پاسخ می دادند.

یک منبع در فرماندهی عملیات الانبار روز گذشته تاکید کرد که نیروهای عراقی توانستند محاصره گروهک داعش بر 400 افسر و نظامی محاصره شده عراقی در منطقه السجر در شمال فلوجه را دفع کنند.

"قاسم عطا" سخنگوی دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز گذشته از ورود نیروهای نظامی عراقی به منطقه السجر در شمال فلوجه به منظور پاکسازی آن خبر داد.

فرماندهی عملیات الانبار نیز روز گذشته، گشوده شدن راه منتهی به منطقه السجر و رفع محاصره از 400 نظامی و سرباز عراقی را اعلام کرد و گفت که عملیات نظامی برای آزادسازی منطقه همچنان ادامه دارد و این درحالی است که نماینده فراکسیون الفضیله از رسیدن سلاح و مهمات به سربازان عراقی خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها