ویدیو؛ اگر داعش به عربستان حمله کند...

دوشنبه 31 شهريور 1393 - 19:49

یک تحلیلگر آمریکایی در ویدیویی که به تازگی منتشر شده، درباره احتمال حمله داعش به "مهمترین هم‌پیمان آمریکا" یعنی عربستان و تبعات ناشی از آن سخن گفته است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، این تحلیلگر سیاسی در آغاز این ویدیو می گوید: اگر داعش به سوی ایران برود، در گردابی عمیق و بی انتها گرفتار خواهد شد، زیرا ایران یک کشور بزرگ با دولت و ارتشی قدرتمند است.

به عقیده وی، داعش در صورتی که به سوی ترکیه برود هم با یکی از اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روبرو خواهد شد که ارتشی نیرومند دارد.

این تحلیلگر آمریکایی در ادامه ابراز می دارد: اما عربستان کشوری است که فقط از آمریکا جنگنده خریداری کرده و حتی طرز استفاده آن را نمی داند، از این رو در معرض خطر حمله داعش قرار دارد و اگر داعشی ها به عربستان حمله کنند، به سرعت پیشروی خواهند کرد و ما (آمریکایی ها) هم به سرعت و بدون تردید وارد عمل خواهیم شد. آیا گمان می کنید اسرائیل یا انگلستان مهمترین همپیمان ماست؟!.. نه! عربستان است، همان که نفت ارزان به ما می دهد و ما هم از همه جنایت های آنها - مانند آنچه در 11 سپتامبر اتفاق افتاد- چشم پوشی می کنیم.

وی ادامه داد: ولی ما آمریکایی ها اگر با همه تجهیزات و سلاح های کشنده خود هم برای دخالت زمینی به عربستان برویم، در دام داعش خواهیم افتاد و داعش به همۀ سنّی های جهان خواهد گفت که آمریکا برای اشغال عربستان و مکه آمده؛ و آنجاست که همه اهل سنت را علیه ما بسیج خواهند کرد و در چنین حالتی، حتی غیر افراطی ها هم "افراطی" خواهند شد و ما در دل توفانی گرفتار می شویم که مدتهاست شبیه آن را ندیده ایم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها