حضور 2500 تبعه سعودی در گروه‌های تروریستی

حضور 2500 تبعه سعودی در گروه‌های تروریستی
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 21:58

بر اساس تازه‌ترین برآوردها، حدود 2000 تا 2500 تروريست سعودي درجمع گروه‌هاي تكفيري و تروريستي فعاليت مي كنند و استفاده از زنان عربستاني با هدف جذب تروريست در برهه اخير افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه "الحياة " عربستان در شماره روز دوشنبه خود به نقل از " حمود الزيادي " كارشناس امور گروه هاي تروريستي نوشت: آمارهاي مراكز تحقيقات و نظارت نشان مي دهد كه تعداد تروريست هاي سعودي حدود 2500 نفر است كه اغلب آنان در فاصله سني 18 تا 25 سال قرار دارند و اين مساله، قرار گرفتن تروریست های سعودي به ويژه جوانان تبعه این کشور در صدر گروه‌هاي تروريست را توجيه مي‌كند.

به نوشته الحياة، اين تروريست ها به گروه جبهه النصره وابسته به القاعده و نيز به گروه داعش پيوسته اند. الزيادي تاکید کرد که شبكه هاي اجتماعي و درصدر آن تويتر و يوتيوب، مهم ترين  مراكز جذب عناصر تروريست چه براي سعودي ها و چه اتباع ديگر كشورها هستند.

دراين گزارش به امكانات گسترده اي كه گروه هاي تروريستي به ويژه داعش در رساندن پيام هاي مورد نظر خود با سرعت و كيفيت بالا دارند و نيز ايجاد فضاهاي مجازي براي جذب تروريست اشاره و اعلام شده است كه اين فضاها بعداً به فضاهاي واقعي تبديل مي شود.

اين كارشناس سعودي اظهار داشت هدف از جذب اين عناصر، استفاده از قدرت مالي عناصر سعودي در تامين مالي گروه هاي تروريستي يا به شكل مستقيم از طريق خود اين افراد است كه برخي از آنان به خانواده هاي تاجر و مرفه وابسته هستند و يا از طريق استفاده از روابط آنان است كه با موسسه هاي خيريه يا كارگزاران و برخي گروه ها در جامعه درارتباطند و مساله مهم تر و خطرناك تر، جذب چنين افرادي با هدف تشكيل هسته گروه هاي تروريستي است كه در آينده در اراضي عربستان فعاليت خواهند كرد تا امنيت و ثبات اين كشور را هدف قرار دهند.

الحياة درگزارش خود همچنين به استفاده از زنان عربستاني در برهه اخير با هدف جذب تروريست اشاره و اعلام كرده است كه گروه هاي تروريستي، از سهولت رفت و آمد زنان در جامعه عربستان و نوع خاص پوشش و رفتارهاي آنان استفاده مي كنند تا از آنان به عنوان منبعي مهم و تاثير گذار در فضاي  خانواده -به ويژه درميان كودكان و نوجوانان- استفاده كنند و از قابليت تاثير گذاري آنان از نظر عاطفي و عقيدتي براي كمك به گروه هاي تروريستي بهره برداري نمايند. 

پربیننده ترین خبرها