نبیل رجب دست عربستان سعودی را روکرد

نبیل رجب دست عربستان سعودی را روکرد
سه شنبه 1 مهر 1393 - 12:43

نبیل رجب، رییس مرکز حقوق بشر بحرین، پشت پرده تحرکات عربستان سعودی را در زمینه تلاش برای انتقام از فعالان یک مرکز حقوق بشری که علیه ریاض در شورای حقوق بشر ژنو دست به افشاگری زده است، فاش کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "مرآة البحرین"، نبیل رجب فاش کرد که هیات نمایندگی عربستان در ژنو، از سازمان ملل متحد خواست اطلاعاتی را درباره سازمان "آمریکایی های حامی حقوق بشر در بحرین" (ADHRB) به این هیات ارایه کند.
نبیل رجب، در صفحه تویتر خود فاش کرد که هیات عربستان در ژنو پس از موضع گیری های سازمان مزبور درباره وضعیت حقوق بشر در عربستان، از مسوولان سازمان ملل خواسته است که اطلاعاتی تفصیلی درباره این سازمان و اعضای آن به آن هیات (هیات عربستانی) ارایه کند.
حسین عبدالله، فعال بحرینی، ریاست این سازمان را به عهده دارد. این سازمان در آمریکا به ثبت رسیده است. عبد الله از جمله 30 نفری است که مقامات بحرینی تابعیت شان را در سال 2012 لغو کرده بود.
عبد الله در 18 سپتامبر در شورای حقوق بشر ژنو مطالبی را درباره موارد نقض حقوق بشر در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ایراد کرد.
وی افزود: صدها زندانی سیاسی - از جمله فعالان دفاع از حقوق بشر و افرادی همچون ولید ابو الخیر و محمد فهد القحطانی - در عربستان در حبس هستند.
رییس سازمان "آمریکایی های حامی حقوق بشر در بحرین" پرسید: چگونه شورای حقوق بشر می تواند مانع انتقام مقامات عربستان از هواداران حقوق بشر فعال در سازمان ملل شود، در حالی که ریاض خود یکی از اعضای این شوراست.

پربیننده ترین خبرها