تصاویر اختصاصی از فعالیتهای انصار الله در پایتخت یمن

سه شنبه 1 مهر 1393 - 15:26

صنعا (العالم)- خبرنگار شبکه العالم در یمن گزارش داد که عبور و مرور در صنعا پایتخت این کشور، عادی است و کمیته های مردمی وابسته به جنبش انصار الله با هدف حفظ امنیت پایتخت و حمایت از نهادها و مؤسسه های دولتی در شهر مستقر شده اند.

"علی الذهب" خبرنگار شبکه العالم از صنعا گزارش داد، زندگی طبیعی در حال بازگشت به خیابان های پایتخت است، و در مناطق شمالی و غربی شهر هم که تا پیش از این صحنه درگیری بود، آرامش بر قرار شده است؛ اما آثار درگیری های چند روزه و حمله به معترضان و حامیان جنبش انصارلله در خیابان های شهر دیده می شود.
پلیس صنعا اعلام کرده است که به در خواست کمیته های مردمی وابسته به انصار الله در حال بازپس گیری کنترل همه مراکز دولتی از آن ها است.

این گام، آغاز اجرای توافقنامه ای است که با استقبال عمومی مردم مواجه شده است.
به گزارش خبرنگار العالم، توافقنامه مزبور با استقبال منطقه ای و بین المللی نیز همراه شده و سران جنبش انصار الله در اجرای عملی آن به آگاهی مردم این کشور چشم دوخته اند.
"محمد ناصر البخیتی" عضو ارشد انصار الله دراین خصوص به خبرنگار العالم گفت: درک سیاسی مردم بالا رفته است، و یمنیها آماده اند تا بار دیگر به خیابان ها بیایند و انواع فشار ها را برای عملی شدن این توافقنامه اعمال کنند.
بر اساس این توافقنامه، قرار شده است علاوه بر آتش بس فوری؛ دولتی با حضور افراد شایسته و توانمند، با مشارکت همه طرفهای ملی طی یک ماه تشکیل شود.
رییس جمهور یمن هم باید مشاورانی سیاسی را از جنبش انصار الله و جنبش مردمی در جنوب این کشور تعیین کند.

MKH-23-06:40

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها