بیانیه روسیه درباره مبارزه با تروریسم در سوریه

بیانیه روسیه درباره مبارزه با تروریسم در سوریه
سه شنبه 1 مهر 1393 - 16:27

روسیه تاکید کرد، مبارزه با تروریسم باید در چارچوبی فراگیر و بدون معیارهای دوگانه انجام گیرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "سانا"، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که تشدید تروریسم در سوریه و عراق خطر بزرگی برای امنیت و ثبات منطقه است.

بیانیه مزبور در پی دیدار دیروز "میخائیل بوگدانف" و "گنادی گاتیلوف"، معاونان وزیر امور خارجه روسیه، با نماینده سازمان ملل در سوریه در حاشیه شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد صادر شد.

در این بیانیه تاکید شده است که جایگزینی برای راه حل سیاسی بحران سوریه که در بیانیه ژنو (در 30 ژوئن 2012 ) صادر شده است، وجود ندارد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در دیدار طرفین خاطر نشان شد، اجلاس بین المللی مربوط به سوریه که ژانویه گذشته در شهر مونترو سوییس برگزار شد، مقدمات لازم برای راه حل مزبور را فراهم کرده و این مقدمات باید اجرایی شود.

از سوی دیگر دی میستورا، نماینده سازمان ملل در سوریه، در دیدار مزبور برنامه هایش را برای انجام دیدارهای گسترده با طرف های سوری و سفر به پایتخت های کشورهای با نفوذ - از جمله مسکو - برای بررسی راه های حل بحران سوریه ارایه کرد.

دی میستورا در یازدهم ماه میلادی جاری در نشستی خبری در دمشق گفته بود: تهدید تروریسم منبع نگرانی بین المللی برای همه شده است و مبارزه با آن برای ما اولویت دارد.

سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه نیز یکشنبه گذشته در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا بر لزوم احترام به حاکمیت سوریه در جنگ ضد داعش تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها