نصرالله: آمریکا صلاحیت مبارزه با تروریسم را ندارد

نصرالله: آمریکا صلاحیت مبارزه با تروریسم را ندارد
سه شنبه 1 مهر 1393 - 21:22

دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه سه شنبه در سخنانی، مهمترین تحولات لبنان و منطقه را مورد بررسی قرار داد و موضع اصولی حزب الله در خصوص تلاش مورد ادعای آمریکا برای مبارزه با تروریسم را تبیین کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود که به طور زنده از شبکه العالم پخش شد، درباره نظامیان لبنانی گروگان گرفته شده در عرسال گفت: نوعی مخدوش سازی و تزویر سیاسی و تبلیغاتی درباره مساله نظامیان ربوده شده لبنانی در جریان است، ولی ما با صداقت در کنار خانواده های ربوده شدگان می ایستیم و از حقوق آنان دفاع می کنیم. مساله نظامیان لبنانی ربوده شده یک مساله ملی، اخلاقی و انسانی است که مربوط به تمام لبنانی ها بوده و مختص یک حزب نیست.

دبیرکل حزب الله سپس با اشاره به تلاش مورد ادعای آمریکا برای تشکیل ائتلاف ضد داعش تاکید کرد: حزب الله، مخالف داعش و همه جريان‌هاي تكفيري و جنگجو است و با آن ها مبارزه مي كند و نيروهاي حزب الله براي مقابله با اين گروه ها حاضر به جانفشاني در مبارزه با گروه هايي هستند كه مردم را مي كشند و تهديدي براي ساكنان و ملت هاي اين منطقه به شمارمي روند.

آمریکا صلاحیت اخلاقی مبارزه با تروریسم را ندارد

نصرالله درخصوص حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه نیز گفت: ما در اصل با دخالت نظامي آمريكا در سوريه مخالف هستيم، چه اين دخالت ضد نظام سوريه باشد و چه بر ضد گروه های مسلح.

وي افزود: موضع ما در قبال ائتلاف بين المللي هيچ ارتباطي به موضع ما درقبال داعش ندارد، ما اصولا با ائتلاف بين المللي، چه ضد سوريه باشد وچه ضد داعش يا غيرداعش، مخالفیم و در برابر آن موضعي اصولي داريم كه تغيير ناپذير است و قبول نخواهيم كرد كه لبنان بخشي از ائتلاف بين المللي باشد.

نصرالله در بیان مبنای این عقیده تصریح کرد: آمريكا منشأ اصلي تروريسم و حامي آن و حامي رژيم صهيونيستي است و در ايجاد گروه هاي تروريستي نقش اصلی را داشته است و از نظر اخلاقي، صلاحيت مبارزه با تروريسم را ندارد. از طرفی، اين ائتلاف همانطور كه اوباما بارها اعلام كرده، براي دفاع از منافع آمريكا است و ما هيچ ارتباطي به منافع آمريكا نداريم. ائتلافي كه درجهت خدمت به منافع آمريكا باشد و منافع ملت ها در آن در نظر گرفته نشود، اهميتي براي ما ندارد و ما درآن شركت نمي كنيم.

به گفته نصرالله، تشکیل اين ائتلاف فرصتي براي اشغال دوباره منطقه از سوي آمريكا است و آمريكا در صدد ايجاد پايگاه هاي جديد و يا تحميل راه كارهاي خود در منطقه است. لبنان درصورت شركت در اين ائتلاف با خطراتي مواجه خواهد بود و درنتيجه نيازي به اين مشاركت ندارد.

رهبر مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرد: ما خواهان توقف حمايت مالي و تسليحاتي از گروه هاي مسلحي هستيم كه با پيوستن به ائتلاف ضد تروريسم لبنان را هدف قرار مي دهند. همچنین خواهان تجهيز ارتش لبنان به سلاح و كمك به لبنان در زمينه حل مشكلات آوارگان هستيم كه بسياري از مشكلات تروريسم را حل مي كند. تروريست ها آن گونه كه ادعا مي كنند، نمي توانند خود را به بيروت يا هر منطقه اي از لبنان برسانند.

نصرالله افزود: همه بايد با يكديگر در حمايت از دولت و ارتش ضد تروريسم متحد شويم. ما قدرتمند هستيم و ضعيف نیستیم و تروريست ها نمي توانند هر طور كه مي خواهند، ما را تهديد كنند.

دبیرکل حزب الله لبنان در پایان با اشاره به موفقیت های اخیر انقلابیون یمن، افزود: امضاي توافق صلح و همكاري و نيز پيروزي سياسي و نظامي را به مردم عزيز يمن تبريك مي گوييم و اين پيروزي، موفقیتی براي همه ملت هاي منطقه به شمار مي رود. همچنین به مردم بحرين كه به مبارزه خود براي رسيدن به حقوق و اهدافشان ادامه مي دهند، درود و تحیت می فرستیم و تاکید می کنیم که منطقه با تهديدات بزرگ مواجه است، ولي درصورت وجود اراده قوي، مي توان اين تهديد را به يك فرصت بزرگ تبديل كرد.

مذاکره درباره سربازان ربوده شده از موضع قدرت باشد

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بازگرداندن سربازان لبنانی ربوده شده در عرسال هدف ماست که برای تحقق آن تلاش می کنیم. البته برخی می خواهند مساله نظامیان ربوده شده لبنانی را به ماده ای برای کشمکش سیاسی ، تصفیه حساب و تحریک مذهبی تبدیل کنند؛ اما این مساله باید خارج از کشمکش ها و تصفیه حساب ها حل شود و این کار ابتدا مسئولیت دولت لبنان است و همه باید به آن کمک کنند.

دبیرکل حزب الله گفت: ما از هر فرصتی برای گفت و گو استفاده می کنیم و این اصل را رد نمی کنیم، ولی ما خواستار آن هستیم که گفت و گو درباره مساله نظامیان ربوده شده از موضع قدرت باشد. عده ای می کوشند التماس در گفت و گو را به دولت لبنان تحمیل کنند، در حالی که دولت لبنان برگه های برنده ای دارد که باید در زمینه گفت و گو با ربایندگان از آن استفاده کند. گفت و گو از موضع ضعف وعجز، برای مصیبت بار خواهد بود.

به گفته نصرالله، نباید مسئولیت جنایات تکفیری ها را به دوش آوارگان سوری بیندازیم و بی گناهان را به چالش بکشیم. حزب الله از آوارگان حمایت و از آنان دفاع می کند، اما سیاستمداران آن را به تحریک علیه آوارگان سوری متهم می کنند، اما همگان بدانند که تلاش برای خدشه دار کردن وجهه حزب الله در زمینه مساله نظامیان ربوده شده، برای هیچ طرفی سودمند نخواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها