هلاکت سرکرده کویتی درحمله هوایی به شمال سوریه

هلاکت سرکرده کویتی درحمله هوایی به شمال سوریه
سه شنبه 1 مهر 1393 - 22:44

گزارش‌های رسیده از شمال سوریه، از هلاکت یکی از سرکردگان کویتی تشکیلات تروریستی القاعده در حمله هوایی به این منطقه حکایت دارد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس گزارش های منتشر شده، "محسن الفضلي" 33 ساله، سرکرده کویتی القاعده از برجسته ترین فرماندهان القاعده بود که بسیار به اسامه بن لادن، رهبر القاعده، نزدیک بوده است تا جایی که بنا به اعلام وزارت کشور آمریکا از معدود کسانی بود که از حوادث یازده سپتامبر درسال 2001 مطلع بوده است.

روزنامه نیویورک تایمز چند روز پیش نوشته بود که محسن الفضلی رهبر گروهکی به نام "خُرسان" وابسته به تشکیلات القاعده را برعهده دارد که مقر آن در سوریه است و این گروه درمقایسه با دیگر گروه های تروریستی خطر بزرگی برای آمریکا و اروپا به شمار می رود.

این روزنامه به نقل از مسوولان اطلاعاتی ارشد در دولت آمریکا نوشت: محسن الفضلی همه تلاش های خود را درجهت ضربه زدن به مواضع و هدف قرار دادن منافع آمریکا و اروپا به کار می گیرد.

به گزارش نیویورک تایمز مسوولان آمریکایی گفته اند که گروه خُرسان در سال گذشته در سوریه ظاهر شد و قدرت زیادی پیدا کرد، به گونه ای که می توان گفت که عزم زیادی برای اجرای حملات ضد منافع آمریکا دارد.

نام محسن الفضلی اولین بار در سال 2000 به عنوان یک تروریست و زمانی بر سر زبان ها افتاد که مسوولان امنیتی کویت، وی را به اتهام تلاش برای انفجار کنگره تجارت جهانی در دوحه پایتخت قطر بازداشت کردند، ولی از این اتهام مبرا شد.

دراین دوره که مصادف با برهه قبل از اشغال عراق بود، نیروهای امنیتی کویت، وی را بار دیگر به همراه برخی افراد به اتهام دست داشتن در انفجار نفت کش آمریکایی کول در مقابل سواحل یمن و درارتباط با حمایت از شبکه ای که این عملیات را حمایت مالی کرد، بازداشت کردند.

دادگاه کیفری کویت وی را به پنج سال حبس محکوم کرد و دادگاه استیناف این حکم را تایید کرد اما دیوان عالی کویت، او را به این علت که رسیدگی به حوادث خارج از خاک کویت درحیطه اختیارات دستگاه قضایی کویت نیست، از اتهامات وارده تبرئه و درنهایت وی را آزاد کرد.

پنتاگون در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: فرماندهی مرکزی آمریکا، مواضع گروه خرسان در غرب حلب در شمال سوریه را با هشت حمله هدف قرار داد که این مواضع شامل مراکز آموزشی و مراکز ساخت مواد منفجره و مهمات بود.

براساس این بیانیه، این گروه که نیروهای آن را اعضای قدیمی تشکیلات القاعده تشکیل می دهند، در سوریه مخفیگاه امنیتی برای اجرای حملات خارجی تشکیل داده است.

بر اساس این گزارش کشورهای بحرین، اردن، عربستان، قطر و امارات در اجرای حملات هوایی ضد مواضع داعش یا پشتیبانی و حمایت از این حملات مشارکت داشته اند.

دراین گزارش آمده است که در این حملات مواضع مختلف وابسته به داعش در اطراف الرقه، دير الزور،الحسكه و البوكمال هدف قرار گرفته شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها