گزارش العالم از سوریه؛

چرا اسرائیل هواپیمای سوری را سرنگون کرد؟

چرا اسرائیل هواپیمای سوری را سرنگون کرد؟
سه شنبه 1 مهر 1393 - 23:19

دمشق، العالم - رییس دفتر شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد: هدف رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن و سرنگونی یک فروند هواپیمای ارتش سوریه، نجات دادن تعدادی از سرکردگان گروه های تروریستی بود.

حسین مرتضی در گزارش روز سه شنبه خود افزود : این اولین بار از 28 سال پیش تاکنون است که رژیم اشغالگر یک فروند هواپیمای ارتش سوریه را سرنگون می کند.

وی گفت: سرنگونی هواپیمای ارتش سوریه بیانگر ارتباط تنگاتنگ گروه های تروریستی با رژیم صهیونیستی است و سران این رژیم نیز اذعان می کنند که هواپیمای ارتش سوریه را برای جلوگیری از حمله آن به مواضع تروریست ها سرنگون کرده اند.

مرتضی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هنگامی که گروه های تروریستی آماج حملات شدید ارتش سوریه قرار می گیرند، بیش از پیش از آنها پشتیبانی می کند و برای نجات آنها می شتابد.

افزایش دامنه حملات آمریکا در سوریه به بهانه داعش

وی همچنین خاطرنشان کرد، دامنه حملات هوایی آمریکا به شهر رقه با ادعای سرکوب داعش، به دیر الزور و ابوکمال نیز کشیده شده است و واشنگتن به شهر رقه اکتفا نکرد بلکه مناطق و شهرهای دیگری را در نزدیکی مرزهای سوریه با عراق زیر آتش گرفت.

مرتضی افزود: آمریکا در خصوص حملات به مواضع داعش، ابتدا مدعی عدم هماهنگی با دولت سوریه بود ولی هم اکنون این ادعا را رد می کند و ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه نیز از طریق ابراهیم الجعفری همتای عراقی خود پیامی از جان کری وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص هماهنگی برای حمله به مواضع داعش دریافت کرده است و بنابراین دولت سوریه اطلاعاتی درباره حمله هوایی آمریکا و برخی از کشورهای منطقه به مواضع داعش در اختیار داشت.

حملات هوایی سوریه علیه داعش

رییس دفتر العالم در سوریه گفت: نیروی هوایی سوریه نیز حملاتی را در مناطقِ نزدیک به مناطق مورد حمله آمریکا اجرا کرد.

مرتضی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی سوریه حملات بسیار سنگینی را در رقه اجرا کرد و با انهدام یکی از مواضع مهم سرکردگان داعش تعدادی از اعضای این گروه تروریستی را کشته  و یا زخمی کرد.

اطلاع قبلی داعش از حمله آمریکا به مواضع آنها

وی افزود: آمریکا و متحدان منطقه ای آن اهدافی مشخص را در استان رقه مانند مرکز این استان و برخی پایگاه های امنیتی و فرودگاه زیر آتش گرفتند و طرف های حامی داعش اذعان می کنند که این گروه تروریستی، اطلاعاتی درباره اهداف حملات آمریکا به دست آورده بود و به همین دلیل برخی از مواضع خود را تخلیه کرد و هیچ یک از سرکردگان این گروه تروریستی در حملات آمریکا آسیبی ندید و گفته می شود که 30 تا 40 عضو داعش در این حملات کشته شدند در حالی که این حملات سنگین و تعداد موشک های شلیک شده زیاد بود.


09.23

پربیننده ترین خبرها