گزارش العالم از ورود ارتش به شهرک صنعتی عدرا

جمعه 4 مهر 1393 - 14:51

العالم/دمشق ـ ارتش سوریه موفق شد با تعقیب عناصر مسلح که به شهر دوما گریختند، منطقه صنعتی ـ کارگری راهبردی عدرا واقع در 30 کیلومتری شمال شرق دمشق را به کنترل خود درآورد.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد: ارتش سوریه با حملات گسترده توانست کنترل کامل شهرک کارگری عدرا در شمال دمشق را بدست گیرد، همچنین نیروهای زمینی نیز با تقویت موقعیت نظامی خود در خطوط علامت گذاری شده در عدرا، پیشروی چشمگیری را برای ارتش سوریه به ارمغان آورد.

یک منبع نظامی سوریه به شبکه العالم گفت: شهرک کارگری عدرا دارای موقعیتی راهبردی شبیه به بزرگراه های بین المللی است و ارتش توانست در مدت زمان کوتاهی بر این شهر تسلط یابد.

این منبع نظامی وضعیت امنیتی این شهر را خوب توصیف کرد و افزود: به زودی مردم به شهرشان بازخواهند گشت.

در این نبرد، دهها تروریست کشته یا زخمی شدند و تلفات سنگینی به آنها وارد شد.

یک منبع نظامی دیگر در گفت و گو با شبکه العالم از بازگشت ثبات و امنیت به این شهر خبر داد و گفت: شهرک کارگری عدرا به خاطر قرار گرفتن در مسیرجاده بین المللی دمشق و حمص و نزدیک بودن به منطقه صنعتی و شهر عدرا از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین این شهر بر مناطق راهبردی ارتش سوریه به ویژه مسیر منتهی به فرودگاه نظامی الضمیر اشراف کامل دارد.

منطقه عدرا از سه قسمت کارگری، صنعتی و شهر عدرا تشکیل شده است که ارتش سوریه اکنون شهر صنعتی و کارگری را کاملا تحت کنترل دارد.

پربیننده ترین خبرها