نخستین آثار انقلاب یمنی‌ها از زبان مردم این کشور + فیلم

يکشنبه 6 مهر 1393 - 15:26

صنعا (العالم) خبرنگار شبکه العالم در یمن از خرسندی مردم و برقراری ثبات سیاسی در این کشور پس از کاهش قیمت سوخت در راستای اجرای بندهای توافقنامه صلح و مشارکت ملی خبر داد.

خبرنگار العالم تأکید کرد، محافل سیاسی با تاکید برضرورت ادامه اجرای بندهای توافقنامه اعلام کردند که مردم برای مبارزه با فساد راهی طولانی در پیش رو دارند.
مردم پس از کاهش بهای فراورده های نفتی ، شاهد تغییراتی ملموس بودند، اما هنوز راه زیادی برای ریشه کن کردن فساد در نهادهای دولتی مانده است.
"محمد القبلی "عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله به خبرنگار العالم گفت: ما شاهد اصلاح قیمتها از جمله کاهش بهای نفت بودیم اما هنوز انقلابیون و کمیته ها برای از بین بردن فسادی که ثروت کشور را به یغما می برد، راهی بس طولانی پیش رو دارند.
بنابر گزارش خبرنگار العالم از آنجا که کاهش قیمت سوخت بر قیمت کالاهای مصرفی مردم تاثیرگذار نبوده، وضعیت اقتصادی نیز تغییر اساسی نکرده واین بدان معنا است که باید برای بررسی وضعیت اقتصادی اقداماتی شود.
وی افزود: شهروندان عادی در معامله های روزانه خود شاهد تغییرات بوده اند اما قیمتها هنوز نیاز به کاهش و بازگشت به وضعیت پیشین دارد.
تضاد دیدگاه ها درباره وضعیت اقتصادی عمومی به نسبت شهروندان در نوسان است برخی بسیار خشمگین بوده و برخی نیز از پیامدهای کاهش قیمت سوخت بسیار خرسند هستند.
یکی ازشهروندان به خبرنگار العالم گفت: مردم امروز تغییرات و کاهش بهای فراورده های نفتی را حس می کنند.
گفتنی است در پی اعمال فشار جنبش مردمی بر دولت، قیمت سوخت شاهد کاهش تدریجی است.
یکی دیگراز شهروندان به خبرنگار العالم گفت: این مرحله بسیار نویدبخش است، و نتیجه انقلاب بزرگ مردمی است که کاهش قیمتها را در پی داشت، و این موفقیت در هیچ انقلابی در یمن مشاهده نشده است.
بر اساس توافق اخیر برای حل بحران یمن که میان جنبش انصارالله و حکومت به امضا رسید، قرار است کمیته کارشناسان اقتصادی برای نظارت بر عملکرد دولت جدید، پس از برکنار نخست وزیر تشکیل شود.
MKH-28-08:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها