سازمان اول حقوق بشر محکوم کرد؛

چشم پوشی آمریکا از نقض حقوق فعالان زندانی بحرینی

چشم پوشی آمریکا از نقض حقوق فعالان زندانی بحرینی
دوشنبه 7 مهر 1393 - 12:06

سازمان اول حقوق بشر، سکوت دولت امریکا را در برابر برخورد ظالمانه دادگاه های بحرینی با وجود نظارت دولت واشنگتن بر برخی از محاکمه ها توسط ناظران محکوم کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این سازمان، از دولت آمریکا خواست تا برای دادگاه مریم الخواجه، دختر عبدالهادی الخواجه فعال حقوقی و از مخالفان برجسته بحرینی، ناظر اعزام کند و در صورت مغایرت برخوردهای قضایی با موازین قوانین بین المللی، آن را به صراحت اعلام کند.

این سازمان گفت: متاسفانه رایج است که فعالان حقوق بشر به اتهام های دروغین محاکمه می شوند تا صدور حکم آنان چندین ماه به تاخیر بیفتد.
سازمان اول حقوق بشر، تأکید کرد که 23 امدادرسان به دلیل مداوای تظاهر کنندگان زخمی بازداشت و شکنجه شدند و حکم نهایی آنان نیز دو سال پس از بازداشتشان در سال 2011 صادر شد.
این سازمان خاطرنشان کرد: در حالی که دولت امریکا پیش از این نماینده ای به جلسه محاکمه فعالان حقوق بشراعزام می کرد، اما آشکارا از اقدامات مشکوک آنان چشم پوشی کرد.

"برایان دالی "رئیس این سازمان اظهار داشت: خودم از نزدیک جانبداری دادگاه های بحرینی را لمس کرده ام و سکوت آمریکا در برابر این ستمها به منزله پذیرفتن آن است.

وی افزود: ازآن جایی که آمریکا نتوانست برای آزادی مریم الخواجه به هنگام بازداشت اقدامی کند، هم اکنون زمان آن رسیده که آشکارا درباره بی عدالتی دادگاه های بحرین سخن بگوید.

پربیننده ترین خبرها