پیشروی ارتش سوریه در حومه شرقی دمشق + فیلم

سه شنبه 8 مهر 1393 - 14:05

درگیری های ارتش سوریه در مناطقِ حومۀ شرقی شهر دمشق همچنان ادامه دارد و ارتش پس از پاکسازی شهر عدرا البلد توانست منطقه تل الصوان، کارخانه ها و مزارع حومه شهر دوما را نیز به کنترل خود بیاورد.

"ترکی حسن" کارشناس نظامی سوری روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: ارتش چه به سوی منطقه میدعه برای پاکسازی آن پیشروی کند چه به سوی منطقه زین تله، چشم از شهر دوما برنخواهد داشت؛ زیرا این شهر یکی از مواضع اصلی تروریست ها محسوب می شود و ارتش پس از پاکسازی میدعه به سوی دوما پیشروی خواهد کرد.
پیشروی ارتش سوریه به سوی میدعه و متعاقب آن دوما، با عملیات در منطقه الدخانیه همزمان شده و ارتش توانسته است اکثر بخش های این منطقه را به کنترل خود دربیاورد و به دنبال این امر عده ای از تروریست ها به شمال منطقه مزبور فرار کردند و عده ای دیگر نیز به سوی منطقه عین ترما گریختند.
منابع نظامی سوریه اعلام کردند که تروریست های مناطق حومه شرقی شهر دمشق به علت محاصره شدن از چند محور با کمبود نیرو و تجهیزات نظامی مواجه هستند و روحیه آنها بسیار ضعیف شده است.
ترکی حسن افزود: ارتش اکثر منطقه الدخانیه را بازپس گرفته است و برای کنترل کامل این منطقه تلاش می کند و در حال اجرای عملیات در منطقه عین ترما است؛ و هدف نهایی اش بسط سیطره خود در مناطق حومه شرقی شهر دمشق است.
ارتش در منطقه جوبر نیز چند موضع تروریست ها را منهدم و در چند محور این منطقه پیشروی کرده است.
کارشناسان معتقدند که ارتش در چند روز آینده بیش از پیش در مناطق حومه شرقی و شمالی شهر دمشق پیشروی خواهد کرد.
MKH-30-08:37

پربیننده ترین خبرها