هلاکت دهها تروریست داعش در حملات ارتش عراق

سه شنبه 8 مهر 1393 - 21:45

العالم - آغاز عملیات نظامی علیه داعش در حومه شهر کرکوک ، هلاکت ده ها تروریست در جنوب فلوجه و استان بابل آخرین تحولات میدانی امروز عراق بود.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، ارتش عراق پس از اینکه داعش ، شهر فلوجه استان الانبار را به عنوان شهرِ تحت تصرف خود اعلام کرد، عملیات نظامی گسترده ای را با کمک عشایر در جنوب این شهر اجراء کرد.

در آخرین عملیات ارتش عراق علیه داعش بیش از 15 عضو این گروه تروریستی و تکفیری به هلاکت رسیدند.

ارتش عراق در شمال استان بابل نیز با حملات هوایی بیش از 70 عضو داعش را به هلاکت رساند.

در الرمادی نیروهای ارتش عراق با گروهی از اعضای داعش درمرکز استان الانبار درگیر شدند که ده ها عضو داعش در این درگیری ها کشته و زخمی شدند.

سعد المطلبی عضو ائتلاف دولت قانون امروز( سه شنبه) در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: طرح های امنیتی و نظامی سابق برای سرکوب داعش و دیگر گروه های تروریستی نتیجه بخش نبوده است.روش درست اینست که عراق طرح های جدید و متفاوتی برای مبارزه با داعش آماده و اجراء کند.

برخی از کارشناسان معتقدند که حملات هوایی ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش باعث تضعیف این گروه تروریستی نشده است و آمریکا و متحدانش فقط مواضعی را که منافع شان ایجاب می کند، هدف می گیرند.

عبدالزهره آل ماجد کارشناس سیاسی عراقی در مصاحبه با العالم گفت: جنگنده های آمریکایی فقط مواضع نزدیک به منطقه کردستان عراق را بمباران می کنند که این امر نشان می دهد آمریکا منافعش را مُقدّم بر خطراتِ پیش روی عراق می داند و فقط برای حفظ منافع خود در منطقه کردستان عراق ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش را تشکیل داده است.

امروز جنگنده های ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش مواضعی را در شرق شهر موصل مرکز استان نینوا و شهر کرکوک که نزدیک به منطقه کردستان عراق هستند، بمباران کردند.

MKH-30-08:41

پربیننده ترین خبرها