حکم حبس 68 نفر از هواداران اخوان المسلمین در مصر

حکم حبس 68 نفر از هواداران اخوان المسلمین در مصر
سه شنبه 8 مهر 1393 - 22:54

العالم ـ به گفته منابع قضایی، دادگاهی در مصر 68 نفر از هواداران اخوان المسلمین را به 10 تا 15 سال حبس محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع قضایی تاکید کردند که دادگاه کیفری قاهره امروز سه شنبه 30 سپتامبر 2014، 68 نفر از هواداران اخوان المسلمین را در پرونده انجام اقدام های خشونت آمیز که از سال گذشته پس از عزل محمد مرسی توسط ارتش آغاز شد، به مدت 10 الی 15 سال حبس محکوم کرد.

تمام متهمان به اتهام هایی از قبیل قتل 30 نفر، اقدام به قتل دیگران در روز 6 اکتبر سال گذشته در حوادث خشونت بار در منطقه ازبکیه در مرکز قاهره، همچنین تخریب اموال عمومی و مقابله با مقام های کشور محکوم شدند.

بنا به گفته منابع قضایی، دادگاه کیفری قاهره به ریاست قاضی «محمد علی الفقی»، 63 نفر را به 13 سال حبس و پرداخت 20 هزار جنیه مصری(حدود 2800 دلار) و 5 نفر دیگر را به ده سال حبس و غرامتی به میزان ده هزار جنیه محکوم کرد.

در درگیریهای شدید میان هواداران و مخالفان محمد مرسی در مناطق مختلفی از مصر، در روز برکناری محمد مرسی عضو اخوان المسلمین، بیش از 50 نفر کشته شدند.

الفقی در جلسه صدور حکم گفت که دادگاه تمام متهمان را به استثنای «محمد کامل عبدالعال یونس»، «عمر عبدالله محمد عبدالله»، «سعد محمد سعد غنیمه»، «احمد محمود طه احمد علی» و «عمر عزت نصیف حداد» به 15 سال حبس و پرداخت غرامت 20 هزار جنیه محکوم کرد.

دادگاه همچنین حکمی صادر کرد مبنی بر اینکه تمام متهمان پس از پایان محکومیت خود به مدت 5 سال تحت نظارت خواهند بود.

برخی منابع قضایی نیز اظهار داشتند که دادگاه دیگری در استان منیا در منطقه صعید مصر امروز سه شنبه نیز 18 نفر از هواداران اخوان المسلمین را به صورت غیابی به 18 سال حبس محکوم کرد؛ از جمله اتهام های این افراد تلاش برای مانع تراشی برسرراه انجام همه پرسی اصلاحات قانون اساسی است که در آغاز سال جاری در مرکز ابوقرقاص در این استان به تصویب رسیده بود.

این دادگاه به ریاست قاضی «سعید یوسف» متهمان را به پرداخت غرامتی به میزان 135 هزار جنیه مصری محکوم کرد و اینکه هر دو حکم در دادگاه تجدید نظر قابل بازنگری است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها