نظامیان آمریکایی در افغانستان ماندگار شدند

نظامیان آمریکایی در افغانستان ماندگار شدند
چهارشنبه 9 مهر 1393 - 09:15

فقط یک روز پس از مراسم تحلیف اشرف غنی احمدزی به عنوان رئیس جمهور افغانستان، پیمان امنیتی بین کابل - واشنگتن امضا شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مسؤولان افغانستان و آمریکا دیروز پیمانی امنیتی را امضا کردند که بر اساس آن نظامیان آمریکایی می توانند بر اساس قولی که اشرف عبدالغنی رئیس جمهور افغانستان در زمان تبلیغات انتخاباتی اش داد، در این کشور بمانند.
"حنیف اتمار" مشاور امنیت ملی افغانستان، و جیمز کانینگهام سفیر آمریکا در کابل این پیمان را در مراسمی در کاخ ریاست جمهوری که به صورت مستقیم از تلویزیون این کشور پخش شد امضا کردند.
احمدزی پس از امضای این پیمان در سخنانی گفت: به عنوان یک کشور مستقل و بر اساس منافع ملی خود، این پیمان را برای ثبات، و برای حفظ آرامش و راحتی مردم خود و ثبات منطقه و جهان امضا کردیم.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در این خصوص با ادعای اینکه این پیمان نشان دهنده حمایت مستمر آمریکا از افغانستان است گفت: ما خواهان همکاری با دولت جدید افغانستان برای تقویت شراکت استوار است که در آن حاکمیت، وحدت، ثبات و رفاه افغانستان تقویت شود و اهداف مشترک ما تحقق یابد که همان شکست القعده و گروه های تندروی وابسته به آن است.
به موجب این پیمان قرار است پس از پایان ماموریت رسمی حضور نیروهای آمریکا که تا پایان  سال 2014 است، 12  هزار نظامی برای آموزش و کمک نیروهای افغان در این کشور باقی بماند.
پیش بینی می شود که از این تعداد 9800 نظامی آمریکایی و باقیمانده نیز از کشورهای عضو ناتو باشند، که ماموریت آنها آموزش نیروهای امنیتی افغانستان و کمک به آنها در جنگ علیه طالبان و متحدان تندروی آن باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها