صحنه‌هایی از عملیات نیروهای پیشمرگه در عراق

چهارشنبه 9 مهر 1393 - 12:37

کرکوک ( العالم ) - نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق توانستند بخش هایی دیگری از مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش را آزاد کنند.

"جودت العساف" خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، نیروهای ارتش عراق به همراه نیروهای کرد پیشمرگه در چارچوب عملیات گسترده‌ای در دو استان موصل و کرکوک، منطقه مرزی ربیعه نزدیک موصل را آزاد کردند، و تروریست‌های داعش مجبور به فرار شدند.
نیروهای عراقی همچنین توانست دو روستای سعد و خالد از توابع شهر داقوق در استان کروک را نیز آزاد کند، و 65 تن از عناصر مسلح نیز خود را تسلیم نیروهای ارتش کردند.
از سوی دیگر، لشکر پنجم نیروهای پیشمرگه عملیاتی گسترده ای را در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش در روستاهای اطراف شهر داقوق برای دفع خطرها و تهدیدها از جاده بین المللی کرکوک- بغداد آغاز کرده است.
گروه تروریستی داعش بیش از سه ماه بود که این مناطق را اشغال کرده بود.
سرگرد "کارون سلمان" از افسران ارتش نهم نیروهای پیشمرگه به خبرنگار العالم گفت: نیروهای پیشمرگه و پلیس مناطق حومه کرکوک، در حال اجرای این عملیات هستند.
در همین حال، یک افسر ارتش عراق نیز در این خصوص گفت: به خواست خداوند از بامداد امروز نیروهای ارتش توانستند بر روستاها و مناطق اطراف تسلط یابند، و طی روزهای آینده مناطق دیگر نیز آزاد خواهد شد.
پایان موفقیت آمیز این عملیات به معنای تامین امنیت جاده بین المللی کرکوک بغداد و زمینه سازی برای پاکسازی مناطق دیگر از وجود داعش در مناطق جنوب غربی کرکوک است.
tt-30-22:30

پربیننده ترین خبرها