مسؤول کرد سوری: ترکیه با داعش همدست است

مسؤول کرد سوری: ترکیه با داعش همدست است
چهارشنبه 9 مهر 1393 - 13:11

عضو كميته روابط خارجي حزب اتحاد كردستان سوريه، با تأکید بر همدستی ترکیه با گروه تروريستي داعش اظهار داشت: آمريكا در مبارزه با داعش جدي نيست و به این بهانه زیرساخت های سوریه را هدف قرار مي دهد.

"محمد ايبش" روز چهارشنبه به شبكه خبري العالم گفت: اگر آمريكا در مبارزه علیه داعش جدي بود، بايد تركيه را تحت فشار قرار مي داد تا از این گروه تروريستي حمايت نكند.

عضو كميته روابط خارجي حزب اتحاد كردستان سوريه گفت: حزب اتحاد دمكراتيك در مبارزه با داعش تنها نيست و مردم كرد در غرب و شمال کردستان آماده حمايت ازساكنان عين العرب (کوبانی) در سوريه در برابر گروه هاي تروريستي هستند.

داعش از چند روز پیش شهر کردنشین کوبانی را آماج حملات همه جانبه خود قرار داده است و نیروهای مرزی ترکیه از عبور کردها از مرز برای جنگ علیه داعش و حمایت از شهروندان کوبانی جلوگیری می کند.

ايبش تاكيدكرد: كشوري كه از رسيدن كمك هاي خارجي به ساكنان عين العرب در برابر گروه تروريستي داعش جلوگيري كرده است، تركيه بود. هدف تركيه تضعيف كردها در خاك سوريه و تسويه حساب با آنهاست.

وي با اشاره به تجمع كردها در مرز تركيه برای حمايت از كردهاي شهر عين العرب در برابر گروه تروريستي داعش گفت: اينكه نيروهاي پليس تركيه براي متفرق كردن تجمع كنندگان از باتوم و گاز اشك آور استفاده مي كنند در چارچوب بده بستاني است كه ترکیه با گروه تروريستي داعش دارد و بر همین اساس، داعش گروگان هاي تركيه و كنسول آن را در موصل آزاد كرد. اين نمايش صرفا نشان دهنده اين است كه تركيه در هدف قرار دادن زيرساخت هاي سوريه با داعش همدست است.

وي به حملات هوايي آمريكا به مواضع داعش در سوریه اشاره كرد و گفت: اين حملات تاكنون براي تضعيف اين گروه فايده اي نداشته است. آمريكا در اين حملات زیرساخت ها و تاسيسات اقتصادي سوريه را هدف قرار داده است نه مواضع داعش.

30-22:30

پربیننده ترین خبرها