محمود عباس با وجود تهدیدهای آمریکا به شورای امنیت می‌رود

محمود عباس با وجود تهدیدهای آمریکا به شورای امنیت می‌رود
چهارشنبه 9 مهر 1393 - 14:06

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که قصد دارد برای پایان دادن به اشغالگری صهیونیست ها درخواست خود را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، محمود عباس تأکید کرد که تصمیم برای ارائه این درخواست به شورای امنیت، درحالی است که احتمال دارد  دولت آمریکا تحریم های جدیدی را علیه فلسطین وضع کند.

محمود عباس در دیدار با شماری از خبرنگاران و نویسندگان در مقر تشکیلات خودگردان در رام الله واقع در کرانه باختری گفت: برای پایان دادن به اشغال رژیم صهیونیستی و ایجاد دولت فلسطینی مستقل در مرزهای اشغال شده سال 1976 به مرکزیت قدس شرقی به شورای امنیت مراجعه خواهیم کرد.

وی افزود: فشارهای شدیدی که مهم ترین آن قطع کمک هاست برای منصرف کردن ما از این تصمیم وجود دارد، اما ما عزممان را جزم کرده ایم و منصرف نخواهیم شد.

محمود عباس خاطرنشان کرد: تشکیلات خودگردان سالانه 700 میلیون دلار از دولت آمریکا کمک دریافت می کند؛ بحرانی شدن شرایط به نفع ما نیست، اما درعین حال انصراف از این تصمیم نیز در توان ما نیست و برخورد شدیدی به وجود خواهد آمد.

رئیس تشکیلات خودگردان گفت: اگر در این مساله ناکام بمانیم به همه سازمانهای بین المللی مراجعه خواهیم کرد که اولین اقدام نیزامضای توافقنامه رم و پیوستن به دادگاه جنائی بین المللی است.

محمود عباس تأکید کرد: پیشنویس طرحی را به شورای امنیت ارائه دادیم و هم اکنون کشورهای عربی و منطقه برای حمایت از آن در حال رایزنی هستند تا طی 3 هفته آتی تصویب شود.

پربیننده ترین خبرها