موشک‌های اسرائیلی، زینت‌بخش خانه‌های غزه!

موشک‌های اسرائیلی، زینت‌بخش خانه‌های غزه!
چهارشنبه 9 مهر 1393 - 18:58

العالم - اهالی غزه پس از پایان تجاوز رژیم صهیونیستی، از پوکه‌ها و بقایای بمب‌ها و موشک هایی که این رژیم بر سر آنان ریخته است، گلدان های زینتی ساختند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حسام الضابوس" شهروند 33 ساله فلسطینی، در منزل خود در غزه، چهار گلدان نصب کرده که همه آن ها از پوکه های موشک ها و خمپاره های تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، ساخته شده اند.

وی که ساکن اردوگاه آوارگان فلسطینی در جبالیا است، می گوید: دو پوکه موشک را برای یادگاری به خانه بردم، اما خانواده و همسایگان از ظاهر زشت ِ آن می ترسیدند. به همین دلیل تصمیم گرفتم آن ها را تزیین کنم تا ظاهری مناسب تر و هنری تر پیدا کنند، به همین منظور آن ها را به کمک همسایه ام تزیین کرده و از آن ها گلدان هایی هنری ساختم.

الضابوس هدف از نگهداری این پوکه ها را نشان دادن ِ آنها به فرزندانش و نسل آینده اعلام کرد و گفت: می خواهم خاطره بیش از دو هزار شهیدی که در تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه(جنگ 51 روزه)، به شهادت رسیدند را به این شیوه، زنده نگه دارم و به نسل های بعد منتقل کنم.

پس از تبدیل پوکه به گلدان، دو گلدانی که الضابوس ساخته بود، با استقبال خانواده و همسایه ها مواجه شد، به همین سبب این شهروند فلسطینی تصمیم گرفت، گلدان های دیگری بسازد و آن ها را به مردم بفروشد.

برای این کار با پلیس حماس در غزه صحبت کرد و آن ها به او اجازه دادند هر تعداد از پوکه ها را که می خواهد استفاده کند، اما او به استفاده از 20 پوکه به عنوان طرح اولیه اکتفا کرد و در این زمینه توضیح داد: می ترسم اگر تعداد زیادی پوکه بردارم، رژیم صهیونیستی خانه مرا بمباران کند.

خضر ابوندا، دیگر شهروند فلسطینی است که 32 سال سن دارد و از الضابوس خواسته که یک پوکه را برای او به گلدان تبدیل کند؛ وی درباره انگیزه اش از این کار گفت: می خواهم، آن چه را که صهیونیست ها از آن برای کشتن ما استفاده می کنند، به قطعه ای هنری تبدیل کنم.

ابوندا که در تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، کارگاه مواد بهداشتی خود را از دست داده است، تاکید کرد: این گلدان را در خانه خواهم گذاشت و در آن گل خواهم کاشت، زیرا خدا صلح را دوست دارد و مردم غزه نیز صلح دوستند.

محمد الزمر، دیگر شهروند 33 ساله فلسطینی که در اردوگاه البریج ساکن است نیز چندین پوکه موشک و خمپاره را آراسته و به قطعه هنری تبدیل کرده و آن ها را در باغچه خود جا داده است؛ برخی از پوکه ها، از پوکه هایی هستند که به خانه او اصابت کرده بودند.

وی که در یک رستوران کار می کند، به یکی از پوکه ها که بر روی آن نوشته شده است "جنگ بس است" اشاره کرد و گفت: این پیام من است.

الزمر بر روی یکی دیگر از پوکه ها نیز این پیام را نوشته که"ما ملتی تسلیم ناپذیریم، یا پیروز می شویم، یا می میریم."

وی می گوید: این پوکه را دوست دارم، زیرا این پوکۀ موشکی است که به خانه من اصابت کرد و من به صورت معجزه واری از مرگ نجات پیدا کردم.

26

پربیننده ترین خبرها