بحرینها از طرح همه پرسی مردمی حمایت کردند

بحرینها از طرح همه پرسی مردمی حمایت کردند
پنج‌شنبه 10 مهر 1393 - 09:20

شهروندان اکثر مناطق در بحرین با برگزاری تظاهرات، خواستار آزادی بازداشت شدگان سیاسی شده و حمایت خود را از طرح مخالفان برای برگزاری همه پرسی مردمی در این کشور ابراز داشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مردم در منطقه کرزکان در بحرین با برگزاری تظاهرات ضمن محکوم کردن احکام سیاسی ظالمانه صادره از دستگاه قضایی بحرین علیه بازداشت شدگان، خواستار آزادی آنها شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات بر ادامه حمایت از بازداشت شدگان سیاسی و معترضان تا آزادی آنها تاکید کردند.

منطقه المعامیر نیز شاهد برگزاری تظاهرات بود که مردم در جریان آن حمایت و تایید خود از طرح احزاب و جمعیت های مخالف برای برگزاری همه پرسی مردمی را ابراز داشتند. آنها همچنین تاکید کردند که تعیین سرنوشت حق ملت بحرین است.

درهمین حال، مردم در مناطق الدراز، حدحفض، السنابس و الدیه با برگزاری تظاهرات، خواهان بازخواست و مجازات کسانی شدند که معترضان را بازداشت می کنند. آنها همچنین بر ادامه جنبش مردمی تا رسیدن به خواسته های انقلاب 14 فوریه بحرین تاکید کردند.

مردم بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی با آغاز انقلاب خود خواهان دستیابی به آزادی، روی کار آمدن نظامی منتخب و برقراری عدالت و رفع تبعیض هستند.

این جنبش اعتراضی مسالمت آمیز تاکنون با سرکوبگری شدید رژیم بحرین مواجه شده است به گونه ای که در جریان آن تاکنون صدها نفر شهید یا زخمی شده اند. شماری نیز بازداشت و شکنجه شده و به زندان های طولانی مدت محکوم شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها