همکاری سعودیها با شرکت تجهیزکننده زندانهای اسرائیل

همکاری سعودیها با شرکت تجهیزکننده زندانهای اسرائیل
پنج‌شنبه 10 مهر 1393 - 14:16

شهروندان فلسطینی در تجمعی اعتراض آمیز در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن، از مقامات عربستان خواستند تا به همکاری با شرکت امنیتی انگلیسی - دانمارکی "G4S" پایان دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری آناتولی، دهها نفر از فلسطینی ها در میدان المناره از بزرگترین میدانهای شهر رام الله - در پاسخ به دعوت کمیته ملی غیردولتی "تحریم"-  با مشارکت  نهادهای داخلی، در تجمعی اعتراض آمیز، خواستار تحریم شرکت امنیتی انگلیسی- دانمارکی G4S و پایان دادن به فعالیت آن در موسم حج شدند.

شرکت کنندگان در این تجمع پارچه نوشته هایی درخصوص لزوم توقف همکاری کشورهای عربی و عربستان با این شرکت با خود حمل کردند و این شرکت را به دست داشتن در فراهم کردن ابزارهایی برای ارتش رژیم صهیونیستی و شهرکهای صهیونیستی در کرانه باختری و مجهز کردن مراکز بازداشت و شکنجه زندانیان فلسطینی در فلسطین اشغالی، متهم کردند.

"سحر فرنسیس" مدیر موسسه غیردولتی حمایت از اسیران "الضمیر" در این تجمع گفت: زندانیان فلسطینی در معرض شکنجه و بازداشت قرار می گیرند و از تمام حقوق خود در مراکز رژیم اشغالگر که مجهز به تجهیزات شرکت "جی فور اس" هستند، محروم مانده اند؛ از این رو خواهان تحریم این شرکت هستیم.

"فادی قرعان" یک فعال در کمیته ملی تحریم گفت: ملت فلسطین از عربستان می خواهند تا به وظایف خود در حفظ حرمت اماکن مقدس و دور نگه داشتن جی فور اس از موسم حج عمل کند. ملت عربستان از گذشته تاکنون از مساله فلسطین حمایت کرده است و امروز نیز به خاطر حمایت از مبارزه ملت ما، عربستان باید روابط خود را با این شرکت امنیتی انگلیسی همدست با رژیم اشغالگر را قطع کند.

"زید الشعیبی" عضو کمیته ملی تحریم نیز پیشتر در گفت وگو با "آناتولی" خاطرنشان کرد: جی فور اس شرکتی بین المللی است که خدمات امنیتی ویژه ارائه می دهد و از جمله این خدمات این است که از طریق شرکت اسراییلی Hashmira، تجهیزاتی برای رژیم صهیونیستی و شهرکهای صهیونیست نشین در کرانه باختری فراهم می کند.

وی افزود: شرکت مزبور، زندان اسراییلی "عوفر" در نزدیکی رام الله را با تجهیزاتی از قبیل سیستم دفاعی و مرکزی برای فرماندهی و کنترل مجهز کرده است و نیز سیستم های امنیتی در اختیار مرکز تحقیقات اسراییلی "الجمله" در حیفا در شمال فلسطین اشغالی قرار داده است. این شرکت همچنین ابزارهایی برای برخی مراکز بازداشت و بازجویی اسراییلی که به شکنجه فلسطینی ها مشهور هستند، فراهم می کند.

نهادهای حقوق بشر و نهادهای داخلی در فلسطین و اردن و لبنان نیز پیشتر در مراسم بزرگداشت روز اسیر در آوریل گذشته، خواستار تحریم گسترده این شرکت در کشورهای عربی شده بودند.
 

پربیننده ترین خبرها