گزارش العالم از مقابله با داعش در "بلد" عراق + فیلم

پنج‌شنبه 10 مهر 1393 - 15:07

نیروهای امنیتی عراق با همکاری عشایر و نیروهای داوطلب مردمی از سه محور با حمله عناصر تروریستی داعش به شهر "بلد" مقابله کرده و به آنها تلفات و خسارت وارد کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق، عناصر مسلح داعش برای دومین روز پی در پی می خواهند برخی مناطق در شهر بلد را تحت کنترل خود درآورند تا به بارزترین هدف خود یعنی شلیک خمپاره به سمت بارگاه سید محمد فرزند امام هادی (علیه السلام) برسند؛ اما مقاومت عشایر و نیروهای داوطلب مردمی که از نیروهای امنیتی حمایت می کردند، مانع پیشروی عناصر مسلح شدند.

یک منبع نظامی روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: از این سرزمین عقب نشینی نمی کنیم و اجازه نمی دهیم که وارد منطقه ما بشوند و ناموس و مقدسات ما را هتک حرمت کنند. خدا را شکر، اینک می بینیم که مردم عشایر و نیروهای داوطلب مردمی در حال پیشروی هستند.

منبع دیگری افزود: ما به همراه زنان و فرزندان خود برای مقابله با داعش آمدیم، درست است که آنها خانه ها را تخریب کردند اما ما به کمک خداوند انشاءالله پیروز خواهیم شد.

به رغم آنکه درگیری ساعتها به طول انجامید، اما ذره ای از عزم و اراده عشایر و نیروهای امنیتی کم نکرد تا این که توانستند بار دیگر مناطق تحت سلطه عناصر داعش را به کنترل درآورند.

حمله عناصر داعش با اینکه با شکست مواجه شد، اما حمله ای سازمان یافته بود و سه محور الضلوعیه، عزیز بلد و السعود را شامل شد که این امر، برخی خانواده ها را به ترک خانه های خود واداشت.

یک از مدافعان گفت: حمایت عشیره و منطقه و خویشان من و کل عراق باعث شدند که من ایستادگی کنم. من در راه خدا و عراق جهاد می کنم.

یکی دیگر از این مدافعان نیز اظهار داشت: ما به اینجا آمدیم. داعش به سمت منطقه السعود پیشروی کرد اما خدا را شکر، ما و بردارانمان توانستیم با پیشروی خود، بار دیگر السعود را آزاد کنیم، السعود اینک تحت کنترل ماست و در آن حضور داریم.

پس از این درگیریها که به پیروزی نیروهای امنیتی انجامید، خسارت و تلفات زیادی به عناصر داعش وارد شد و آنها را وادار کرد تا با رها کردن کشته شدگان خود، پا به فرار بگذارند.

MKH-2-08:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها