معاون وزیر دفاع :

ایران وعراق برای مقابله با تروریسم هماهنگ هستند

ایران وعراق برای مقابله با تروریسم هماهنگ هستند
شنبه 12 مهر 1393 - 15:04

العالم - معاون وزیر دفاع ایران تاکید کرد : با توجه به تعامل بین ایران و عراق پیش بینی شده است که اگر تعرضی توسط داعش و دیگر جریان های تروریستی به حریم های امنیتی و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرید با هماهنگی و همکاری بغداد اقدام های قاطعی از سوی ایران برای مقابله با تهدید ها انجام شود.

رضا طلایی نیک  در گفت و گو با برنامه " من طهران " شبکه العالم با تاکید بر آمادگی ایران برای مقابله با هرگونه تعرض ، گفت : هر ناامنی که در اطراف ایران و یا در منطقه اتفاق بیافتد ما از آن ناخشنود هستیم و امنیت ایران را در پیوند با امنیت منطقه می دانیم.

معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران افزود : امنیت منطقه ای ایجاب می کند که ما هر جریانی که ماهیت تروریستی دارد و منطقه را ناامن می کند چه گروههای تروریستی ، چه کشورهای فرامنطقه ای که در منطقه دخالت می کنند و چه صهیونیست ها را رصد کنیم.

وی تاکید کرد : اگر تهدید ها به مرزها و یا به پایگاههای اعتقادی ما مانند عتبات عالیات نزدیک شود ، قطعا کمک ها و اقدام های خودمان را برای مقابله با جریان داعش و یا هر جریان تروریستی دیگر با هماهنگی دولت هایی که این رویدادها در آن اتفاق افتاده است انجام خواهیم داد.

معاون وزیر دفاع ایران  خاطرنشان کرد : تمام فعالیت های ما باهماهنگی و همکاری دولت های عراق و سوریه انجام می شود.

"تمام فعالیت های ایران باهماهنگی و همکاری دولت های عراق و سوریه انجام می شود."

طلایی نیک در باره ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در منطقه گفت : هدف و نوع عملکردی که ائتلاف در مقابل داعش و جریان های تروریستی دارد مشکوک  است  چون از قبل مشخص بود که داعش و جریان های تکفیری تروریستی وجود دارند ، اما چرا حالا  ائتلاف به فکر مبارزه با تروریست ها افتاده است.

وی خاطرنشان کرد : برخی کشورهایی که در ائتلاف هستند ، خودشان در ارائه انواع کمک های مالی و تسلیحاتی به داعش نقش داشته اند ، پس چگونه می توان باور کرد که می خواهند با این گروه تروریستی مبارزه کنند.

معاون وزیر دفاع ایران افزود : کشورهایی که حامی داعش و تروریسم در منطقه بوده اند برای فرار از پاسخگویی درباره علت حمایت خود از تروریست های عراق و سوریه و بازسازی چهره منفی خود نزد ملت های جهان اکنون دست به یک عملیات نمایشی هوایی  زده اند.

وی ائتلاف ضد داعش را حرکتی سیاسی برای فرار از پاسخگویی دولت های حامی تروریسم و تحت فشار افکار عمومی در جهان غرب ، ذکر کرد و گفت : نوع اهدافی که توسط نیروهای ائتلاف بمباران می شود نشان می دهد که این عملیات هم مشکوک است چرا که فقط به داعش حمله نکرده اند بلکه در برخی جاها مردم آسیب دیده اند و  در مناطقی هم به تاسیسات حیاتی کشورهای سوریه و عراق حمله شده است.

طلائی نیک افزود :  با توجه به اینکه اخیرا به تاسیسات نفتی سوریه حمله شد و در عراق هم مردم غیر نظامی آسیب دیدند، غیر واقعی بودن عملیات علیه داعش و تروریست ها آشکار است و به نظر می رسد بیشتر اهداف تبلیغاتی دنبال می شود.

معاون وزیر دفاع ایران یادآور شد : اگر ریشه ها و خاستگاه اولیه ای که داعش و جریان های تکفیری از آنجا پرورش یافتند ، آموزش دیدند، تامین ، مجهز و مسلح شدند ، قطع شود داعش و جریان های تروریستی از بین می روند.

طلایی نیک با بیان اینکه جریان های تروریستی و تکفیری با توجه به ماهیت مزدوری ، برای ایجاد کنندگان و حامیان آن تاریخ مصرف دارند، گفت : با حملات هوایی نمایشی ائتلاف ، داعش از بین نمی رود بلکه خشکاندن ریشه ها و سرچشمه های اصلی حمایت از داعش می تواند این گروه تروریستی را از بین ببرد.

"اگر ریشه ها و خاستگاه اولیه ای که داعش و جریان های تکفیری از آنجا پرورش یافتند ، آموزش دیدند، تامین ، مجهز و مسلح شدند ، قطع شود داعش و جریان های تروریستی از بین می روند"

وی با اشاره به موفقیت های دولت ها ، ارتش و مردم عراق و سوریه در مبارزه با داعش و نگرانی حامیان تروریست ها از این روند ، تصریح کرد : روندی که در عراق و سوریه طی می شود روند غلبه برداعش و تروریست ها با کمک های متقابل مردم ، ارتش و دولت است و به نظر می رسد یکی از علت های تشکیل ائتلاف ضد داعش این بود که آمریکا و متحدان آن نمی خواستند در این شرایط شکست خورده و غیر سهیم در عملیات باشند.

 

معاون وزیر دفاع ایران تاکید کرد : آمریکا و متحدان آن مطمئن شدند داعش و گروههای تروریستی نمی توانند به اهدافشان دست یابند ، لذا با جدا شدن ظاهری از جریان های تروریستی ، دست به تشکیل ائتلاف زدند تا بعدا بتوانند خودشان را از جنایت های داعش مبری و جدا کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها