وعده‌های نامزدها در انتخابات تونس + فیلم

سه شنبه 15 مهر 1393 - 20:39

احزاب سیاسی تونس برای کسب آرای مردم این کشور در انتخابات مجلس وعده هایی مانند تقویت اقتصاد، کاهش درصد بیکاری و مبارزه با تروریسم را مطرح کرده اند.

"عصام الشابی" سخنگوی حزب "جمهوری" تونس روز سه شنبه به خبرنگار شبکه العالم گفت: این حزب برای فعال سازی صندوق ملی مبارزه با تروریسم تلاش کرده و راه کارهایی به منظور تامین آن دارد.  

فضای انتخابات تونس پر از وعده های نامزدهاست؛ البته تشابه اولویت ها در برنامه احزاب، گذشته آنها را پنهان نمی کند، مانند جنبش النهضه که اعضایش قبل از انقلاب در معرض سرکوب، زندان و مهاجرت قرار گرفتند.

جنبش النهضه در انتخابات آتی بر ضرورت حمایت از آزادی، احترام به قانون و گسترش فعالیت های سیاسی تاکید دارد.

"علی العریض" نخست وزیر سابق تونس و دبیر کل این جنبش گفت: ما آزادی، تعدد احزاب و رابطه میان آنها را دوست داریم و می خواهیم نظام قادر به اجرای قانون باشد، لذا این حزب به حمایت از آزادی و فعال سازی دمکراسی ادامه می دهد.

از سوی دیگر "حزب ندای تونس" که مخالف دولت است، اولویت خود را احیای حکومت می داند، اما احزاب به جا مانده از رژیم سابق که پس از سرنگونی "زین العابدین بن علی" رییس جمهور سابق به حاشیه رانده شده اند، توسعه همه مناطق کشور را ضروری می دانند.

عباس محسن از سران جنبش "قانون اساسی" به العالم گفت: موضوع توسعه و اندیشه هایی در این زمینه می تواند قدمی رو به جلو در زمینه پیشرفت باشد. 

گرچه احزاب سیاسی تونس وعده های زیادی داده اند اما نگفته اند هزینه اجرای آن در سایه کسر بودجه و ضعف اقتصاد چگونه تامین خواهد شد.

خبرنگار العالم از تونس گزارش داد: عمده برنامه های انتخاباتی احزاب سیاسی تونس فاقد تشریح جزییات اجرای آن است که این موضوع پرسش های زیادی را درباره کارایی برنامه های مزبور پس از انتخابات مطرح ساخته است. 

10/7- TOK
 

پربیننده ترین خبرها