تصاویر اختصاصی از آزاد سازی عین ترما در سوریه

يکشنبه 20 مهر 1393 - 14:11

ریف دمشق (العالم)- ارتش سوریه با تسلط کامل بر منطقه "عین ترما"، راه های ارتباطی تروریست ها را در شرق پایتخت این کشور مختل کرد.

خبرنگار شبکه خبری العالم روز یکشنبه از ریف دمشق گزارش داد: "عین ترما" به دلیل موقعیت جغرافیایی آن از اهمیت راهبردی برخوردار است، این منطقه که با حدود 8 کیلومتر مساحت و در حد فاصل میان "جوبر" و "غوطه شرقی" قرار دارد، تسلط بر آن به معنای جدا کردن جوبر از غوطه شرقی دمشق است.
هنگام ورود ارتش سوریه به عین ترما عبارت های " بمب گذاری شده، نزدیک نشوید" بر روی دیوارهای منطقه دیده می شد، که نشان می داد عناصر تروریستی ساختمان ها را بمب گذاری کرده اند تا برای جلوگیری از پیش روی ارتش آن ها را منفجر کنند.
ارتش سوریه در این منطقه انواع سلاح ها و مهمات عناصر گروهک های موسوم به " جیش الاسلام" و "الجبهة الاسلامیة" را کشف کرد.
یک سرباز سوری به خبرنگار العالم گفت: خانه تیمی عناصر وابسته به گروهک موسوم به "لواء الاسلام" کشف شد، که در آن کالاهای پزشکی و ماسک های ضد گازهای سمی به دست آمد.
آنگونه که تصاویر گرفته شده از دوربین العالم نشان می دهد عناصر مسلح اماکن تجاری منطقه را به عنوان مرکز فعالیت های تروریستی انتخاب و در آن پناه گرفته بودند. اسامی گروهک ها همچنان بر روی دیوارها مشاهده می شود. علاوه بر این اتاقی کشف شد که تروریست ها از آن به عنوان شکنجه گاه استفاده می کردند.
ارتش سوریه همچنین تونل هایی را کشف کرد که عین ترما را به الدخانیه متصل می کرد و یکی از راه های اصلی پشتیبانی عناصر تروریستی به شمار می رفت.
یکی از سربازان سوری به خبرنگار العالم گفت: با تسلط ارتش سوریه بر منطقه عین ترما محاصره، تروریست ها در غوطه شرقی از سمت الدخانیه و الکباس تنگ تر شد.
10/11- TOK

پربیننده ترین خبرها