ترکیه در آتشی که خود برافروخته، می‌سوزد؟

يکشنبه 20 مهر 1393 - 22:43

صدها کُرد در شهر استانبول و دیگر شهرهای این کشور در اعتراض به حمایت دولت ترکیه از داعش در حمله به شهر کُردنشین عین العرب سوریه، تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یاسین مِرت گولر مسئول اتحادیه جوانان تُرک در آنکارا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: تروریسم منطقه ما ساخته آمریکا و اسرائیل است و دولت عدالت و توسعه ترکیه نیز همدست آمریکا و اسرائیل است.

یاسین افزود : مخالفت ما با دولت ترکیه به معنای دفاع از ملل منطقه است.

شوله پِرینچِک نایب رئیس حزب کار ترکیه نیز در مصاحبه با العالم گفت: دولت ترکیه نمی تواند آتشی را که در این کشور برافروخته شده است ، خاموش کند زیرا دولت از تروریسم در منطقه حمایت می کند و ترکیه را به دشمن همسایگانش تبدیل کرده است و سیاست های اشتباه دولت آنکارا هم اکنون گریبانش را گرفته است.

فیض الله اوزتورک مسئول حزب کار در آنکارا نیز به العالم گفت: افرادی که ارتش ترکیه را به مداخله نظامی در سوریه تحریک می کنند، درپی تجزیه سوریه هستند. ما ملت ترکیه از تمامیت ارضی و دولت سوریه در مبارزه با تروریسم حمایت می کنیم مبارزه ای که به نفع ملل منطقه نیز است.

احزاب مخالف ترکیه با هرگونه حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست های فعال در سوریه مخالفت می کنند. حزب کار ترکیه تظاهراتی را با عنوان "با هم ضد تروریسم ... با هم برای صلح" برگزار کرد و دولت آنکارا را به حمایت از داعش متهم و اعلام کرد که توطئه آمریکا برای تجزیه سوریه به شکست خواهد انجامید.

12-10:45

پربیننده ترین خبرها