محمد مرتضی، پژوهشگر سیاسی:

"جنگ سوم با لبنان، آخرین جنگ اسرائیل خواهد بود"

سه شنبه 22 مهر 1393 - 14:14

یک پژوهشگر سیاسی تاکید کرد: جنگ سومِ رژیم صهیونیستی با لبنان، آخرین جنگ این رژیم خواهد بود.

"محمد مرتضی" در برنامه "العین الاسرائیلیه" از شبکه العالم با اشاره به انفجار بمب در مسیر عبور یک گشتی صهیونیستی و به عهده گرفتن مسئولیت این عملیات توسط حزب الله لبنان گفت: صهیونیست ها مشغولیت حزب الله در جبهه سوریه را فرصتی مغتنم شمردند و به دنبال برنامه ریزی برای حمله به لبنان بودند. هدف آن ها جبران شکست در جنگ غزه بود.
وی افزود: حزب الله، با توجه به منابع گسترده اطلاعاتی که در اختیار دارد، از این مساله باخبر شد و به همین سبب پیش دستی کرد و بهانه لازم برای شروع جنگ را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد و در واقع این پیام را به این رژیم رساند که آماده رویارویی دوباره با این رژیم است.
محمد مرتضی تاکید کرد: اما رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که جنگ بعدی با لبنان، آخرین جنگ این رژیم خواهد بود. زیرا حزب الله، از امکانات اطلاعاتی، تسلیحاتی و جنگی بسیار بالایی برخوردار شده است.
"اور هیلر" گزارشگر نظامی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام مسؤولیت انفجار خودروی گشتی های صهیونیستی را به مثابه اعلام آمادگی مقاومت اسلامی لبنان برای جنگ در دو جبهه دانست و گفت: "هرچند حزب الله درگیر جنگ با داعش در مرزهای سوریه است، اما با پذیرش مسؤولیت انفجار بمب در مسیر گشتی اسرائیلی، در واقع این پیام را به اسرائیل داد که برای اداره هر دو جبهه آمادگی کامل دارد."
"تسوی یحزکلی" کارشناس امور عربی در شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: "اسرائیل، مرتب حریم زمینی و هوایی لبنان را نقض می کند، به گروه های مخالف سوری در جولان کمک می کند و زخمی های آن ها را در بیمارستان های اسرائیلی درمان می کند. همه این ها برای توجیه این حمله حزب الله کفایت می کند."

وی افزود: "حزب الله متوجه شده است که اسرائیل قادر نیست یک تشکیلات کوچک مثل حماس را که سربازی از اسرائیل گروگان گرفته، سرجای خود بنشاند و منطقه خاورمیانه هم متوجه این مساله هست که اسرائیل نتوانست حماس را نابود کند. به این ترتیب، حزب الله به دنبال تغییر معادلات است، به همین سبب آشکارا اسرائیل را به چالش می طلبد."
"محمد مرتضی" درباره علت نگرانی رژیم صهیونیستی از هرگونه درگیری با لبنان، خاطر نشان کرد: توانمندی های حزب الله و تجربه هایی که از جنگ های پیش اندوخته است، آن را از حزبی با توانمندی های دفاعی به قدرتی با توانمندی حمله تبدیل کرده است. به همین سبب رژیم صهیونیستی اکنون حتی از اشغال الجلیل توسط حزب الله نگران است.

پربیننده ترین خبرها