هدف از انتشار اخبار نزدیک شدن داعش به بغداد چیست؟

پنج‌شنبه 24 مهر 1393 - 15:26

الانبار(العالم) ـ منابع نظامی عراق اخبار رسانه ها درباره سقوط منطقه ابوغریب به دست عناصر مسلح داعش و نزدیک شدن آنها به فرودگاه بین المللی بغداد را تکذیب کردند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پس از آنکه رسانه های عربی و غربی خبر سقوط منطقه ابوغریب به دست عناصر مسلح گروهک تروریستی داعش و نزدیک شدن آنها به فرودگاه بین المللی بغداد را منتشر کردند، خبرنگار العالم وارد منطقه ابوغریب شد و بر این شایعات پایان داد.

خبرنگار العالم از نزدیک فرودگاه بغداد و برج های کنترل و مراقبت آن را مشاهده کرده و سپس به سمت عمق منطقه تا مرزهای حدفاصل آن با استان الانبار حرکت کرد.

از فرودگاه بین المللی بغداد تا مرز فلوجه در الانبار 45 کیلومتر فاصله است. این فاصله را که اغلب کشتزارها و باغهایی فراگرفته، تحت محاصره امنیتی ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی است؛ ارتش همچنین مساحت های دیگری در داخل مرزهای اداری فلوجه را تحت کنترل دارد.

حیدر قاسم خبرنگار العالم، تصریح کرد که ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی برای دفاع از بغداد مجهز به انواع سلاح ها و مهمات هستند.

وی افزود: آخرین نقطه اداری که بغداد را از الانبار جدا می کند، در فاصله 45 کیلومتری قرار دارد و این برخلاف اظهارات رسانه هاست مبنی بر اینکه عناصر مسلح داعش به فرودگاه بغداد نزدیک هستند.

کریم عبدالله جاسم یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد، من سخنان مارتین دمپسی، رییس ستاد ارتش آمریکا، مبنی بر این که داعش در پشت دروازه های بغداد و نزدیک فرودگاه رسیده است، تکذیب می کنم.

فیصل ثامر فیصل، فرمانده یکی از هنگ های ارتش عراق نیز تاکید کرد که ما چند روز پیش از برخی اخبار مغرضانه بهت زده شدیم که می گویند ابوغریب و بغداد و فرودگاه بغداد در خطر هستند و داعش به کمربند بغداد نزدیک است؛ اما من به تمام ملت عراق اطمینان می دهم که ما در حال حاضر در فاصله 45 کیلومتری بغداد در منطقه النصر و السلام هستیم و داعش در اینجا حضور ندارد و هیچ گاه به این مناطق پیشروی نخواهد کرد مگر این که از اجساد ما عبور کند.

فرماندهان ارتش در منطقه بر این باورند که یک جنگ رسانه ای همراه با اظهارات غربی ها برای اعمال فشار بر مردم عراق به منظور موافقت با حضور نیروهای زمینی خارجی دراین کشور در حال انجام است.
tt-16-10:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها