آزادی کامل عین العرب به زودی اعلام می شود

آزادی کامل عین العرب به زودی اعلام می شود
شنبه 26 مهر 1393 - 10:57

برخی منابع از داخل شهر عین العرب از عقب نشینی داعش از شماری از مناطق این شهر خبر می دهند. به گفته این منابع داعش که بر 40 درصد عین العرب تسلط یافته بود اکنون کنترل کمتر از یک سوم شهر را در اختیار دارد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "صالح مسلم"، رئیس حزب اتحاد دمکراتیک سوریه، به سایت خبری تحلیلی رای الیوم گفت: بزودی خبر آزادی کوبانی را اعلام خواهیم کرد.

"ادریس نعسان" عضو "اداره محلی" عین العرب هم در این رابطه اظهار داشت: داعش بر 30 درصد کوبانی تسلط داشت اما اکنون تنها بر 20 درصد شهر تسلط دارد.

با این حال رای الیوم به نقل از منابع خود در شهر رقه سوریه نوشت: داعش خود را برای پاتک گسترده ای به عین العرب آماده کرده است، و گروهی از "نیروهای ویژه" اش رقه را به سمت روستاهای پیرامون عین العرب ترک کرده اند.

به گفته منبع مذکور داعش سلاح های مدرنی را که از "منابع ناشناسی" دریافت کرده در مکانی خارج از الرقه انبار کرده است؛ و برخی از این سلاح ها روز گذشته در سطح شهر رقه مشاهده ولی فورا پنهان شد.

از سوی دیگر "مصطفی باهوز" از فعالان شهر کوبانی هم به شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: نیروهای حمایت از کردها در شهر کوبانی پیشروی قابل توجهی داشته اند و عناصر داعش تا حدود 5 کیلومتر خارج از کوبانی عقب نشینی کرده اند.
باهوز خاطرنشان کرد: عناصر داعش در مناطق محدودی از شهر مخفی شده اند و به زودی این شهر کاملا پاکسازی خواهد شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها