گزارش نیویورک تایمز از وضعیت حقوق بشر در بحرین

گزارش نیویورک تایمز از وضعیت حقوق بشر در بحرین
شنبه 26 مهر 1393 - 14:39

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی بازداشت زینب الخواجه و نبیل رجب فعالان حقوق بشر بحرینی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان "زنی که به جرم پاره کردن عکس پادشاه محاکمه می شود، دوباره عکس پادشاه را پاره کرد"، نوشت: زینب الخواجه هنگام حضور در دادگاه مجددا عکس دیکتاتور بحرین را در مقابل قاضی دادگاه پاره کرد.

این نشریه سخنان زینب را هنگام محاکمه نقل کرد و نوشت: او یک زن آزاده است و دختر مردی آزاده و کودکی آزاده را به دنیا خواهد آورد، حتی اگر بین دیوارهای زندان اسیر باشد.

نیویورک تایمز خاطرنشان می کند: زینب دختر عبدالهادی الخواجه فعال حقوقی بحرینی است که به دلیل مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز بازداشت و به حبس ابد محکوم شده است.

مریم الخواجه خواهر زینب نیز همراه با تعدادی از فعالان سازمان "ایندکس" چهارشنبه گذشته در لندن، آزادی خواهرش و همه زندانیان سیاسی از جمله نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را خواستار شدند.

نبیل رجب به دلیل نوشتن یک پست انتقادی علیه وزارت کشور بازداشت شده است، زیرا یکی از افسران این وزارتخانه بعد از فرار به تشکیلات ترویستی داعش پیوسته است.

طرفداران نبیل رجب در اقدامی هماهنگ بارها و بارها پست وی در توییتر را بازنشر کردند.

این روزنامه آمریکایی می نویسد، با وجود مشارکت بحرین در ائتلاف بین المللی علیه داعش و هم پیمان بودنش با آمریکا، این کشور همواره به دلیل سرکوب مخالفان مورد انتقاد آمریکا بوده است.

نیویورک تایمز گزارش خود را با اشاره به اخراج "تام مالینوفسکی" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور دموکراسی و حقوق بشر از بحرین به دلیل انتقادات از دولت منامه در ماه جولای به پایان برد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها